לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי החליט כי אודליה מינס תיכנס לתפקידה כיו״ר מועצת הרשות השניה למרות שהיועמ"שית הודיעה על ביטולו הערב (חמישי) שלח המשנה ליועמ"שית, גיל לימון מכתב נוסף ובו הוא כתב כי "ההחלטה אינה חוקית ופוגעת בציבור". לדבריו, במינוי נפל פגם משמעותי בשל חוסר סמכות. "היות שד"ר מינס לא עומדת בדרישות הכשירות לתפקיד, על כך לא חלקת במכתבך", תקף.

"החלטת ממשלה שהתקבלה בחוסר סמכות מנוגדת לדין באופן המובהק ביותר. כך היה לאחרונה, ביחס להחלטת ממשלה שביקשה למנוע מהייעוץ המשפטי לוודא את חוקיות צעדי הממשלה בעניין גיוסם ומימונם של בני הישיבות ובית המשפט העליון ביטל החלטה זו שניתנה בחוסר סמכות", הוסיף.

כאמור, היועצת המשפטית לממשלה קבעה ביום שלישי האחרון כי ההחלטה למנות מ״מ יו״ר למועצת הרשות השנייה למרות שאינה עומדת בתנאי הכשירות הסטטוטורית אינה חוקית. "כניסתה לתפקיד כיו"ר המועצה והפעלת סמכויות של יו"ר המועצה על ידה תהיה בניגוד לדין", ציינה. 

אודליה מינס (צילום: קרדיט: ד.ב.)
אודליה מינס (צילום: קרדיט: ד.ב.)

בתגובה, השר קרעי השיב וטען כי "החלטה זו מחייבת כל עוד לא בוטלה בהחלטת ממשלה אחרת או בפסיקה של בית משפט מוסמך. הצעתך לראות בהחלטת ממשלה כבטלה באופן אוטומטי (void) ללא הליך ופסיקה של בית משפט המוסמך לכך, משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב. דרישה כזו סותרת את המקובל במשפט הישראלי משחר הקמת המדינה ומשמעותה שכל הרוצה לכפור בעצם כהונתו של בעל תפקיד כלשהו בשירות המדינה, יבוא ויכפור. גם בכהונת היועץ המשפטי לממשלה ומשניו. אני מחויב להחלטות הממשלה וכך גם אתה".