הסאגה סביב מינוי אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה נמשכת: שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) הגיב הערב למכתבו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גיל לימון שדרש ממנו לבקש את המינוי של ד"ר אודליה מינס כיו"ר מועצת הרשות השנייה: "דרישתך משר בממשלה להפר החלטת ממשלה הינה בלתי חוקית. אתה מבקש לשנות מן היסוד אפילו את הסטטוס-קוו האקטיביסטי המופרך הנוהג בישראל.״

השר קרעי השיב למכתב ששלח המשנה ליועמ"שית נגד החלטת הממשלה, שם דחה את הטענות נגד המינוי, וטען שהחלטת הממשלה מחייבת את השר ואת היועמ"שית: "החלטת הממשלה מחייבת אותי ומחייבת אותך. שנינו כפופים לה. ד"ר מינס מונתה לתפקידה בידי הממשלה שמוסמכת למנות יו"ר קבוע או זמני לרשות השניה, כשם שהכנסת מינתה אותי לתפקידי יחד עם הממשלה כולה וכשם שהממשלה מינתה אותך לתפקידך. כל עוד הגורם הממנה או בית משפט מוסמך לא קבעו אחרת, שלושתנו נמלא את תפקידנו".

מכה לקרעי: מינוי מ"מ יו"ר למועצת הרשות השנייה אינו חוקי
"לא עומדת בתנאים": קרעי ממנה את יו"ר הרשות השנייה - למרות התנגדות הייעוץ המשפטי

עוד הוסיך השר קרעי: "תיזת הבטלות האוטומטית שאתה מציע כאן יוצרת אנרכיה וכאוס. כל החלטת ממשלה, מינוי של אדם, חוק או פסק דין מצויות תחת ספק תמידי. תיזה זו, כורתת בראש ובראשונה את הענף שעליו יושבים בית המשפט ומערך הייעוץ המשפטי. שהרי מערכת המשפט היא הראשונה להישען על מדרג סמכויות מסודר של קבלת החלטות ופסיקות. אם כל אדם רשאי לכפור בתוקפה של כל החלטה שיפוטית, כמו גם בעצם תוקפו של מינוי הגורם השיפוטי שפסק אותה, בשם תיזת הבטלות האוטומטית – אין מערכת משפט ואין סדרי שלטון במדינה". 

אודליה מינס (צילום: קרדיט: ד.ב.)
אודליה מינס (צילום: קרדיט: ד.ב.)

כזכור לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי החליט כי אודליה מינס תיכנס לתפקידה כיו״ר מועצת הרשות השניה למרות שהיועמ"שית הודיעה על ביטולו ביום חמישי שלח המשנה ליועמ"שית, גיל לימון מכתב נוסף ובו הוא כתב כי "ההחלטה אינה חוקית ופוגעת בציבור". לדבריו, במינוי נפל פגם משמעותי בשל חוסר סמכות. "היות שד"ר מינס לא עומדת בדרישות הכשירות לתפקיד, על כך לא חלקת במכתבך", תקף.

החלטת ממשלה שהתקבלה בחוסר סמכות מנוגדת לדין באופן המובהק ביותר. כך היה לאחרונה, ביחס להחלטת ממשלה שביקשה למנוע מהייעוץ המשפטי לוודא את חוקיות צעדי הממשלה בעניין גיוסם ומימונם של בני הישיבות ובית המשפט העליון ביטל החלטה זו שניתנה בחוסר סמכות", הוסיף.כאמור, היועצת המשפטית לממשלה קבעה ביום שלישי האחרון כי ההחלטה למנות מ״מ יו״ר למועצת הרשות השנייה למרות שאינה עומדת בתנאי הכשירות הסטטוטורית אינה חוקית. "כניסתה לתפקיד כיו"ר המועצה והפעלת סמכויות של יו"ר המועצה על ידה תהיה בניגוד לדין", ציינה.

בתגובה, השר קרעי השיב וטען כי "החלטה זו מחייבת כל עוד לא בוטלה בהחלטת ממשלה אחרת או בפסיקה של בית משפט מוסמך. הצעתך לראות בהחלטת ממשלה כבטלה באופן אוטומטי (void) ללא הליך ופסיקה של בית משפט המוסמך לכך, משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב. דרישה כזו סותרת את המקובל במשפט הישראלי משחר הקמת המדינה ומשמעותה שכל הרוצה לכפור בעצם כהונתו של בעל תפקיד כלשהו בשירות המדינה, יבוא ויכפור. גם בכהונת היועץ המשפטי לממשלה ומשניו. אני מחויב להחלטות הממשלה וכך גם אתה".