יאיא פינק, ממובילי המחאה כנגד הממשלה, החליף היום (שני) את בן כספית בהגשת תוכנית הרדיו שלו עם ינון ב-103FM. פינק ומגל התייחסו לתחושותיהם ערב תשעה באב, מה שהתפתח לשיחה סוערת ביניהם, אשר עלתה לטונים צורמים.

"ליל גלנט 2"? קרוב ל-100 אלף ישראלים נערכים למחאה נגד התוכנית לפטר את שר הביטחון

פינק: "רק אתמול ישבה חברת כנסת שנושאת לשווא את שמה של הציונות הדתית ותמכה שוב בטרור יהודי. אתה מנסה להבין, אחרי שחרבו לנו שני בתים, עדיין יש אנשים בתוכנו שתומכים בקיצוניות, בלאומנות, שמנסים להידמות לאויבנו - ואתה לא מבין מאיפה הם באו. הם נושאים לשווא את שמה של היהדות, ומקדמים במו ידיהם את חורבן הבית. זה מצער מאוד לראות".

מגל: "אולי אתה שורף אסמים? אולי בזה שאתה מארגן אנשים לליל גלנט 2? האם בזה שאתה מארגן להתקומם נגד החלטה של השלטון לפטר את אחד השרים? אתה לא זה שמוביל לחורבן? האם אתם אלה שחוסמים כבישים ושורפים מדורות בכבישים, אתם לא שורפים אסמים? האם אתם לא פוגעים במדינת ישראל על ידי זה שאתם מערערים את השלטון שבה, בזמן שיש פה ממשלה לגיטימית? אתה מארגן אנשים נגד החלטות של ראש ממשלה. איזו זכות יש לך לשרוף את הכבישים?".

פינק: "לא שרפתי אף כבישים".

מגל: "אתה מארגן את אותו אירוע. ההתנשאות שלכם על הציבור הימני, המזרחי, הלאומי".

פינק: "אתה מדבר בשם המזרחים, מעולם לא נבחר יו"ר ליכוד בן עדות המזרח. מעולם. במפלגת העבודה נבחרו ארבעה, אם אני לא טועה. מעולם לא נתתם למזרחי להיות יו"ר הליכוד. את דוד לוי בעטתם בוולה מחוץ לליכוד. אתה אומר שאתה מדבר בשם העמחה ואתה השופר הראשי של טייקון בן טייקון. אתם דופקים את הפריפריה כמו שלא דפקו אף פעם. אין צפון, אין דרום, אנחנו המדינה הכי יקרה ב-OECD, קצבאות הזקנה, שכר מינימום אתם לא מעלים, מספר האחיות פר אלף נפש הוא מהנמוכים ב-OECD, שירות בריאות הנפש קורס - ואתה מדבר בשם הפריפריה. אתה לא יכול לדבר בשם הישראלים, כי אתם דופקים את הפריפריה, את תושבי אשקלון וק"ש. הולך לרדת דירוג האשראי פעם שנייה ברציפות, בתקציב המדינה אתם דואגים רק לסקטורים. אתם מחריבי הפריפריה הכי גדולים שהיו כאן אי פעם ופראייר מי שמצביע לכם".

מגל: "עייפתי מהקשקושים האלה. זו עובדה שביבי מייצג את הפריפריה יותר ממך. אתה מייצג את האליטה האשכנזית, השבעה, כל מה שאתה מייצג זה את הקאסטה ששולטת במוקדי הכוח. אני מייצג את האנשים שלא נמצאים במוקדי הכוח".

פינק: "אתם אמא של מוקדי הכוח".

מגל: "אתכם מצטטים בערוצי האויב, זה הפרצוף שלכם. מה שאתם אומרים, כל הלשעברים ואנשים כמוך. למה מצטטים אתכם?".

פינק: "האיום האסטרטגי הוא מקיצונים מבית, שרוצים להפוך אותנו לדומים לאויבים שלנו. אם היית ציוני ואוהב ישראל הייתה מצדיע לגולדפוס ואומר לסון הר מלך ולבן גביר 'לכו, אתם מוטציה יהודית ששכחתם איך זה להיות יהודים'".

מגל: "לא נכנסתי בגולדפוס, אלא בחונטה. אני שבעתי משיח הערכים שלכם, אל תחנך אותי יאיא. מי אתה, מי היהדות שלך? על איזה רב אתה מסתמך? אני מסתמך על גדולי הדור. לא זז מילימטר, על איזה רב אתה מסתמך כשאתה תורם לחווארה?".

פינק: "זה בסדר לדאוג גם לאנשים לא יהודים. אתה לא תיתן לי ציונים על יהדות כי היא לא שייכת לכם. אתה זה שתומך בבטלנות והשתמטות של החרדים".

מגל: "אני מייצג עולם תורה שלם ומי אתה בכלל? הבדיחה שאתה מדבר בשם יהדות, על איזה יהדות אתה מסתמך? המצאת משהו. מי אתה בכלל? פישר. מה אתה רפורמי? לגבי גולדפוס, שבעתי מהשיח של ערכים, שלא ילמד אותי ערכים, הוא קצין בצבא, שיילחם באויב. בשבעה באוקטובר הרמטכ"ל לא עמד במבחן של מנהל הצבא. לא במקרה כל מטורללטי קפלן משתפים אותו".

פינק: "היהדות שייכת לכולנו, אתה מחריב את הבית השלישי שלנו".

מגל: "אתה תלוי על בלימה".

פינק: "הרפורמים הם גם יהודים".

מגל: "הרפורמים הם מתבוללים".

פינק: "אתה מתבולל כשתמכת בטרור יהודי, אתה חבר של ח"כ לימור סון הר מלך. מה דעתך על הטרור היהודי?".

מגל: "איזה טרור יהודי?".

פינק: "אתם שתומכים בממשלה שיש בה תומכי טרור, אתם מחריבים את הבית השלישי שלנו. ערכים הם הבסיס לקיומנו כאן, לא רק כוח הזרוע. אתה מתנגד לערכים הכי בסיסיים של צה"ל".

מגל: "מישהו מתדרך אותך עליי? השאלות שלך נראות לי כאילו אתה מתודרך. יש מצב שהטלפונים שאתה עושה פה זה לאחים לנשק?".

פינק: "אחים לנשק זה ארגון שהציל את מדינת ישראל".

מגל: "אני בן 55, בואכה 56, שחררו אותי ממילואים, אתה גייסת כסף לתומכי טרור, קראת לסרבנות ועודדת סרבנות בתקופת הרפורמה".

מגל: "אתה מקדם חוקי השתמטות ולא הגעת למילואים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm