יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הגליל, הנגב והחוסן הלאומי, שוחח היום (רביעי) עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ברדיו 103fm והתייחס לעלייתו, יחדיו עם השר איתמר בן גביר, להר הבית במהלך צום ט' באב. 

"אני עולה כבר 12 שנה", אמר וסרלאוף. "אתם מוזמנים כל שנה לשאול אותי איך היה. בעיניי אין יותר מתאים מהתקופה הזאת לעלות ולהתפלל על עם ישראל. נמאס לי שאנחנו מחפשים תירוצים למה האויב רוצה להשמיד אותנו. אתמול מי שגינה ראשון, מי שהוציא את כל הגינויים לפני שבכלל האויבים או המדינות מסביב התייחסו לזה, אלה בכלל היו יהודים, הם מפחדים מהצל של עצמם", אמר. 

מגייסים כוחות: כך מנסים החרדים להכניס את לפיד לממשלה כדי לגבש חוק גיוס
מי שנתן לבן גביר את הכוח - שלא יתפלא שהוא מנצל אותו לרעה

לדבריו, "תיאמתי את זה עם כל מי שצריך לתאם. לפני שבועיים פניתי לראש הממשלה, שלחתי לו מכתב וביקשתי לעלות, אגב אני עשיתי את זה כבר מהיום שנכנסתי לממשלה. אני עולה ביום ירושלים ובט' באב".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כשנשאל האם שלח מכתב לראש הממשלה בבקשה לעלות להר הבית וקיבל תשובה חיובית, ענה: "לא מבקשים, מעדכנים, והם קיבלו את המכתב והכול היה בסדר והכול היה מתואם עם אבטחת אישים. אני יכול לשלוח לכם את המכתב גם אם אתם רוצים". 

המכתב ששלח יצחק ואסרלוף לבנימין נתניהו (צילום: ללא)
המכתב ששלח יצחק ואסרלוף לבנימין נתניהו (צילום: ללא)

עוד התייחס לתגובתו הנזעמת של נתניהו: "לא יודע, תשאלו אותו. מן הסתם הוא לא יעלה אצלכם לריאיון, אבל אני אומר לכם מה אני עשיתי. אני לא יודע איך לשכות אחרות מתנהלות, אני פועל בצורה מסודרת. אני חושב שעשיתי דבר אלמנטרי בסיסי שאני עושה כל שנה". 

אתמול, נחשף "במעריב" כי המנדט להתוויית מדיניות הביטחון כפוף להחלטות הקבינט המדיני-ביטחוני שכבר קיבל החלטות בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי. כמו כן, גורמים בלשכת רה"מ מדגישים כי לא מכירים תיאום מראש או אישור של רה"מ לבן גביר לעלות להר הבית בתשעה באב. 

בן גביר בהר הבית (צילום: שימוש חופשי)
בן גביר בהר הבית (צילום: שימוש חופשי)

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר כי ״מדיניות השר לביטחון לאומי היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית, ויהודים ימשיכו לעשות זאת גם בעתיד. הר הבית הוא שטח ריבוני בבירתה של מדינת ישראל. אין חוק המתיר לנהוג באפלייה גזענית נגד יהודים בהר הבית, או בכל מקום אחר בישראל״.