הוועדה להצלת עולם התורה הודיעה כי אם המשטרה תמשיך לחסום מפגינים מלהגיע ללשכת הגיוס בטבריה, לטענתם, האוטובוסים שנמצאים בדרך יעצרו את נסיעתם ואלפי מפגינים, לדבריהם, יעצרו את תנועת הרכבים בכל רחבי הארץ במספר רב של הפגנות. לטענתם, המשטרה משתמשת בכוח בניגוד לחוק ועוצרת את האוטובוסים בכבישים המובילים לטבריה. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם מרן ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש שליט"א. "זו זכותם החוקית של אלפי האברכים להפגין מול שערי לשכת הגיוס", אמרו.

זאת לאחר שהבוקר (רביעי) חסמו מאות חרדים את הכניסה למחנה מחו"ה אלון, שתוגברה בחיילים שנאלצו לפנות בכוח את החרדים הזועמים המתנגדים לגיוס. נכון לרגע זה, 12 מפגינים נעצרו.

הפגנת חרדים נגד הגיוס, מחווה אלון (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בצה״ל החליטו להעתיק את התייצבות החרדים מלשכת הגיוס למחנה צבאי בצפון. אלא שהמהלך הוביל להגעת מאות חרדים לקערי הבסיס כדי למנוע את גיוס החרדים. בצה״ל אומרים כי החליטו לבצע את הגיוס לטובת הצעירים החרדים מהצפון. למרות שצהל מפעיל לשכת גיוס בטבריה העדיפו לקיים את יום התייצבות בבסיס הצבאי כדי למנוע נסיונות של מפגינים להשפיע על הצעירים שזומנו לצוו הראשון כפי שהיה לפני כשבועיים בלידות הגיוס בתל השומר. 

באגף כוח אדם בצה״ל תיאמו עם המחוז הצפוני של המשטרה את סידורי האבטחה לקראת האירוע. החל משעות הבוקר פרסה המשטרה מספר מעגלי אבטחה סביב הבסיס כדי למנוע מהמפגנים גישה לצעירים החרדים. בצה״ל אומרים כי כוחות מג״ב מונעים מהמפגנים החרדים להתקרב לגדרות הבסיס. עד עתה ביצעה המשטרה מספר גדול של מפגינים תוך שהיא משתמשת בגז מדמיע.

קריאה להפגנה מול לשכת גיוס טבריה כמחאה על גיוס חרדים (צילום: רשתות שימוש לפי סעיף 27)
קריאה להפגנה מול לשכת גיוס טבריה כמחאה על גיוס חרדים (צילום: רשתות שימוש לפי סעיף 27)

"כל הצפון כמדורת אש", נכתב במודעה שהופצה, "להט חרב גיוס החרדים לצבא השמד שהחלה בשבוע שעבר להשתולל בלשכת הגיוס תל השומר ושנעצרה על ידי אלפי בני היהדות החרדית שנלחמו בעוז ותעצומות - מופנית השבוע על כ-120 מצעירי היהדות החרדית בצפון שהוזמנו ללשכת הגיוס טבריה, חרדי ערי הצפון מתקוממים איש אחד בלב אחד לצאת לישע הקנוטיסטים שנבחרו להחטף לטרקליני הצבא הטמא".

גם הרב דב קוק, רב קהילה חרדית גדולה בטבריה הנחשב למשפיע מאוד בצפון, קרא אמש לתלמידיו להצטרף למחאה. במכתב שכתב הרב, הוא קרא לציבור החרדי לסרב להתגייס ולצאת למחאות היום: "מי שמכבד את התורה, נראה שמצוות קידוש השם להשתתף בהפגנת מחאה כנגד גזירות שנאת התורה, וזהו קידוש השם להשתתף בלב ודמעות שליש ולהמשיך את הבכיה של תשעה באב ליום העשירי".

הודעתו של הרב דב קוק מטבריה (צילום: בית הגר''ד קוק)
הודעתו של הרב דב קוק מטבריה (צילום: בית הגר''ד קוק)