מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שדחה את ביקורו בארץ בשבוע שעבר, צפוי לנחות הערב (ראשון) בישראל. מטרת הביקור היא הפעלת לחץ נוסף בניסיון לקדם את המגעים לעסקת חטופים והפסקת אש, בהמשך לפסגה שהתקיימה בקטאר במהלך סוף השבוע. על רקע הדברים שוחח הבוקר חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס גם לפרעות הימין הקיצוני ביהודה ושומרון.

"אני לא חושב שהולכת לצאת עסקה מדוחא לפי מה שאני מבין", אמר בפתח השיחה. "עוד פעם סבב בו מעלים למשפחות החטופים את רף הציפיות. לפי מה שאני מבין חמאס לא מוכן להתגמש במקומות בהם ישראל שמה קווים אדומים בוהקים. אנחנו באותם סיבובים שוב ושוב ושוב. אם תגיע פריצת דרך במגעים, נשמע מה הפרטים, הם כל הזמן משתנים, ונגבש עמדה. אנחנו חושבים שאי אפשר לעשות מיקור חוץ לביטחון של מדינת ישראל, ראינו מה קורה בציר פילדלפי". 

המו"מ תקוע? "הלחץ על חמאס לא מספיק, סינוואר יסרב לעסקה"
קלטו את הטריק: "טיים" מגזין עשו בדיקת עובדות לבנימין נתניהו וזה מה שגילו

בהמשך התייחס למהומות ולפרעות הימין הקיצוני בכפר ג'ית שבשומרון שאירעו בליל חמישי ואמר כי "יש לנו עמדה מאוד ברורה, אין מקום לעבור על החוק ולנהוג באלימות. אני הראשון לשמוח בתגבור של מחוז ש"י במשטרה. מי שפועל בעבריינות, המשטרה צריכה לפעול מולו. זו פשיעה חמורה, אני לא אוהב להשתמש במילה טרור, יש הבדל כי הדבר הזה מאיים על ביטחונה של מדינת ישראל וזו תופעה סופר שולית, טיפה בים מול הטרור הערבי".

המהומות בכפר ג'ית (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
המהומות בכפר ג'ית (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

"לא עוברים על החוק, וזה לא משנה כמה אתה מתוסכל", הדגיש סוכות. "הם לא שואלים אותנו לפני, והם גם לא צריכים את האישור שלנו. אם הם היו שומעים אותי, הם היו מתנהלים אחרת. אין שם אחד שלא מכיר את העמדה שלי בנושא, זה לא איזה סוד". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM