סוויטה ב-5,000 דולר ללילה, מיליון דולר ל-3 ימים בפריז - נתוני העלויות של נסיעות ראש הממשלה בנימין נתניהו לחו"ל נחשפים, זאת בעקבות בקשת חופש המידע של עמותת הצלחה בראשות עו"ד אלעד מן.

מהנתונים שהתקבלו ונוגעים לשש נסיעות, עולה תמונה של עלות גבוהה, שהייה במלונות פאר וליווי של פמליה הכוללת עשרות מלווים, חלק לא מבוטל מהם צלמים, דוברים ועוזרים למיניהם.

עלות הנסיעה לקפריסין לדוגמה הגיעה ל-137 אלף דולר שהם יותר מחצי מיליון שקל, לנסיעה בת לילה אחד ליעד שהוא במרחק חצי שעת טיסה. ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, אשר מתלווה אליו לכל הנסיעות, לנו במלון היוקרתי City Of Dreams בעלות של 2,155 דולר ללילה, והתלוו אליהם 36 חברי פמליה.

שרה נתניהו במטוס כנף ציון (צילום: אינסטגרם שרה נתניהו)
שרה נתניהו במטוס כנף ציון (צילום: אינסטגרם שרה נתניהו)

נסיעת בני הזוג לרומא, נסיעה שתוארה כ"מדינית" ואירעה במקריות ביום נישואיהם, עלתה למשלם המסים הישראלי 1.83 מיליון שקל. לנסיעה זו התלוו אליהם 30 חברי פמליה, ובני הזוג לנו בסוויטה במלון הילטון בעלות של יותר מ-5,000 דולר ללילה ויותר מ-15 אלף דולר לנסיעה כולה. לפי בקשה קודמת של חוק חופש המידע בנוגע לנסיעה זו, נשכרו 53 חדרים במלון יוקרה עבור הפמליה והמאבטחים וכן רכב שמחיר השכרתו עמד על 20 אלף יורו. בנסיעה היו שתי פגישות מדיניות, כאשר החשובה בהם, עם ראשת ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, הוגבלה בזמן מאחר ומלוני מיהרה לטיסה.

שלושה ימים בפריז בפברואר 2023 עלו לקופת המדינה יותר ממיליון דולר, כאשר גם הפעם לנו בני הזוג, המלווים על ידי פמליה של 30 איש, במלון יוקרתי (קולקסיונר) בסוויטה שעלותה 4,000 דולר ללילה, ו-16 אלף דולר לכל התקופה, זאת למרות שהנסיעה כולה היתה שלושה ימים ולכן לא ברור מדוע שולם על מה שנראה כארבעה לילות, או שמא מדובר ב"אקסטרות" למיניהן ששולמו עבור החדר.

מדובר בנסיעת סוף שבוע אשר הנוכחים בה נהנו מלו"ז מאוורר למדי - ארוחה עם נשיא צרפת לאחר הנחיתה בחמישי בערב, בשישי שני אירועים - האחד מפגש עם אנשי עסקים והשני עם הקהילה היהודית. וביום שבת וראשון אין לו"ז לפי המידע שנמסר, עד להמראה ביום ראשון ב-23:30 בלילה. אכן הספק נאה ושווה תמורה של מיליון דולר לשלושה וקצת ימים, שניים מהם ללא מעש.

הנסיעה היקרה ביותר הייתה לניו יורק וסן פרנסיסקו בספטמבר 2023, נסיעה של שבעה לילות בעלות של יותר מ-12 מיליון שקל למשלמי המסים בישראל. בני הזוג לנו בסוויטה של מלון ריג'נסי במחיר של כ-4,000 דולר ללילה ו-28 אלף דולר לכל הנסיעה. העלות לכל יום ביקור היתה הגבוהה ביותר ועמדה על 478 מיליון דולר. לנסיעה התלוו 34 חברי פמליה, לא כולל מאבטחים כמובן.

אילון מאסק ובני הזוג נתניהו  (צילום: אבי אוחיון)
אילון מאסק ובני הזוג נתניהו (צילום: אבי אוחיון)

בנסיעה זו התקבלו ראש הממשלה ורעייתו שרה נתניהו על ידי גורמים נמוכי דרג בשדה התעופה כמו סגנית מושל קליפורניה וראש עיריית סן חוזה, ונפגשו בהמשך היום עם אילון מאסק במפעל טסלה. בלו"ז המפגש רשום במפורט כי שרה נתניהו תשב "בשורה הראשונה, כשלימינה צחי ברוורמן ולשמאלה יוסי שלי".

במסגרת הבקשה התקבלו גם מידע על נסיעותיהם לחו"ל של בנט ולפיד בשנים 2021 ו-2022. מהנתונים עולה כי בחלק מהמקרים עלויות נסיעותיהם היו דומות לאלה של נתניהו, ולא בפער משמעותי, אך נסיעות אחרות היו נמוכות יותר, וכן בחלק מהמקרים בנט נסע לביקור בן יום שלא כלל לינה או שהוא וכן לפיד התארחו על חשבון המבקרים.