חה"כ אביגדור ליברמן נכח היום (ראשון) בועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר. במהלך החקירה העיד כי כתב ב-21.12.2016 מסמך בן 11 עמודים, שהועבר בנוכחות המזכיר הצבאי לראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, לרמטכ״ל דאז גדי איזנקוט, וגם לראש אמ״ן דאז.  
12 מיליון דולר לנסיעה בודדת לארה"ב: כמה עלו לנו טיסות הזוג נתניהו לחו"ל?
העם יאמר את דברו? הסעיף במתווה העסקה שעלול להוות מכשול - ואף אחד לא מדבר עליו

ליברמן אמר כי "במסמך הופיע אחד לאחד מה שקרה ב-7.10. לא בערך, לא דומה, אלא אחד לאחד, כולל תאריך. אני טעיתי בשנה כי לא לקחתי בחשבון את הקורונה, אני הייתי בטוח שזה יקרה בסתיו 2022, וזה קרה ב-2023. אבל אחד לאחד". 

הוא הוסיף: "רצינו להעביר חוק נגד החמאס ועוזריהם, כמו שיש חוק דיני רדיפת הנאצים ועוזריהם. על החוק הזה חתמו 40 ח״כים מכל הסיעות. החוק הזה תקוע כי בא ראש המל״ל לוועדת חוק ומשפט וביקש לא לקדם את זה".

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)


חה"כ ציין כי "אף מחבל של נוח׳בה לא עמד לדין. להפך, כל יום אנחנו שומעים על חמאסניק שמשתחרר. מהסיפור של מנהל בית החולים שיפא, מאז שוחררו בסך הכול 50 פעילי חמאס מה-1.7. ב-5.8 החזירו 60 גופות לרצועת עזה".

"כשראש הממשלה מדבר על פסע מניצחון, זה אפשר להשמיע באסיפה הפוליטית. לא ניתן לנצח את חמאס ואת חיזבאללה בלי להכריע את איראן ולחסל את תכנית הגרעין שלה". 

"אם היינו ממשיכים עם מה שנתניהו בזמנו התחיל, איראן 2009 ואיראן 2024 זה שתי מדינות שונות. ולכן כמה שנדחה, כך המחיר יהיה כבד יותר. אבל ברור שברגע שאין איראן, אז אין לך לא חיזבאללה ולא חמאס".

על מינוי ראש אמ"ן התייחס בנפרד ואמר כי "ראש אמן הוא מינוי תמוה ביותר, זה לא יכול להיות. אבל זה לא חסינות. מי שהיה קמב"ץ שהיה אמור לנהל את הקרבות אחרי מה שקרה ב-7 באוקטובר".

"גם המינויים האחרים, אלו דברים תמוהים ביותר, לכן אני חושב שהממסד הביטחוני לא הפנים, הוא תקוע ב-7 באוקטובר. גם ניהול הערכה בצפון. אני לא יודע באיזה פורומים דנים, תהליך קבלת ההחלטות הוא מאוד קריטי, איכות הדיון תלוי באנשים".