ועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר ממשיכה לגבות עדויות מפי אנשי מערכת הביטחון לשעבר ובכירים נוספים, כמו גם מבני משפחות החטופים.

היום (שלישי), הוועדה שמעה עדותו של עופר רוזנבאום, יו"ר מטה ועדת החקירה האזרחית. "עדות שלי היום מדברת על שיחת טלפון שקיבלתי שבועיים אחרי ה-7.10, שיחת טלפון שהפתיעה אותי מאוד, ולא שיתפתי יותר מדי אנשים בה, אבל אני חושב שהיום, גם על רקע העסקה שאנחנו מקווים שתקרה, נחשוף את מה שהיה. שיחת טלפון מגורם מאוד מתוקשר ומוכר בממשלה ולמעשה מבקשים לשכור את השירותים שלי במילים לא יפות כדי לפרק את מטה המשפחות, פשוט ככה", אמר בפתח דבריו.

"שיחת הטלפון הייתה להצטרף, להתגייס, הם עושים הרבה רעש ובלגן, צריכים לחסל את זה כמה שיותר מהר. אמרו לי שזה כדי לתת שקט לממשלה להגיע לעסקה. אנחנו יודעים שזה לא המצב. מה שקרה בפועל זה שכמובן אמרתי לא. סיימתי את השיחה, והתקשרתי לעדכן את הגורם הרלוונטי במטה המשפחות שהסיפור הזה עומד לקרות, ובאמת מפה התגלגלנו וראינו שמנסים להשתיק אותם", הוסיף.

קודם לכן, העידה עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, שטענה: "כשישבתי עם ראש המוסד דדי ברנע וקיבלתי אינדיקציות על שלבי המו״מ שאליהם עתידה ללכת מדינת ישראל, כמובן בהנחייתו של ראש הממשלה, בסוף השיחה נאמר לי על ידי ראש המוסד דדי ברנע, ואני מצטטת 'עינב יקירתי, לצערי בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה לשחרור חטופים'״.