ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום  (שלישי) עם נציגים של משפחות שכולות מפורום הגבורה ונציגים של משפחות חטופים מפורום התקווה. 

ראש הממשלה אמר בפתח הפגישה כי "הדבר הראשון - לחסל את החמאס ולהשיג ניצחון. אנחנו מתקרבים לזה צעד אחר צעד. אם לפני שלושה חודשים, לפני שנכנסנו לרפיח, אמרו שאין מה לעשות - יש הרבה מה לעשות. בינתיים, סיכלנו את דף וגם מפקדים אחרים. תפסנו את ציר פילדלפי, תפסנו את מעבר רפיח. אנחנו עם כל הכח כדי לפרק את שלטון החמאס ולחסל את היכולת הצבאית שלהם, וזה מתקדם".

"הדבר השני - אנחנו במקביל עושים מאמץ להחזיר את החטופים, בתנאים שיאפשרו את מקסום מספר החטופים המשוחררים בשלב הראשון של העסקה. אני אומר את זה בצורה ברורה - זה יעד שאני הצבתי. אבל הדבר הנוסף הוא לשמר את הנכסים הביטחוניים האסטרטגיים שלנו מול לחצים גדולים מבית ומן החוץ, ואנחנו עומדים בזה״.

החילוץ הדרמטי בחאן יונס הוכיח - החטופים לא סובלים, הם נרצחים | אבי אשכנזי
המהלך שעשוי להכריע את גורל העסקה: "עכשיו זה בידיים של חמאס"

בנימין נתניהו ונציגי פורום ״הגבורה״ ופורום ״תקווה״ (צילום: מעיין טואף, לע''מ)
בנימין נתניהו ונציגי פורום ״הגבורה״ ופורום ״תקווה״ (צילום: מעיין טואף, לע''מ)

המשפחות דרשו מרה"מ נתניהו להמשיך בלחימה והביעו בפניו התנגדות נחרצת לעסקת חטופים אשר כוללת את עצירת הלחימה, שחרור המוני מחבלים ונטישת נכסים אסטרטגים ברצועת עזה. 

נתניהו השיב לנציגי המשפחות כי "ישראל לא תצא, בשום מצב, מציר פילדלפי וממסדרון נצרים למרות הלחצים אדירים לעשות את זה. הלחץ הצבאי ימשך במלוא העוצמה, זה הדבר היחידי שגורם לחמאס לרדת מהדרישות הבלתי סבירות שלו". נתניהו התייחס למבצע להשבת גופות החטופים הלילה ואמר: "המבצע הלילה להשבת גופות החטופים - זהו עוד אחד מהמבצעים שאנחנו עושים, אני לא יכול לפרט הכל - אנו עובדים על מצבעים אלו ונוספים כל העת".

נתניהו התייחס למבצע להשבת גופות החטופים הלילה ואמר כי "המבצע הלילה להשבת גופות החטופים - זהו עוד אחד מהמבצעים שאנחנו עושים, אני לא יכול לפרט הכל - אנו עובדים על מצבעים אלו ונוספים כל העת". כמו כן, התייחס גם לעסקת החטופים והודה לראשונה כי  "אני לא בטוח שתהיה עסקה, אבל אם תהיה עסקה - העסקה תהיה כזאת ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם עוד ועוד, שהם שמירה על הנכסים האסטרטגים של ישראל. הדרישה של עוד שיש משא ומתן, גם בעתיד - דרישה שבלתי מקובלת, גם אם תהיה עסקה, מיד אחרי 42 ימים, נחזור ללחימה מיד, עד לחיסול החמאס, גם תוך כדי מו"מ על הפעימות הבאות".

נתניהו נשאל ע"י יהושע שני על פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן והלחץ האמריקאי להגיע לעסקה וענה - "אולי אני שכנעתי את בלינקן?  הודעתי לבלינקן - בכל מצב ישראל לא תיסוג מהנכסים האסטרטגים שהשיגה במלחמה".

נתניהו ובלינקן (צילום: חיים צח, לע''מ)
נתניהו ובלינקן (צילום: חיים צח, לע''מ)

צביקה מור, שבנו איתן חטוף בעזה, שיתף ברדיו גלי ישראל לאחר הפגישה ואמר כי "השמענו את החששות שלנו מהעסקה המדוברת. שוחחנו על איך העסקה הזו מחזירה לנו את כל החטופים, על איך העסקה הזו שומרת על מטרות המלחמה ושומרת על ביטחונה של מדינת ישראל. קיבלנו תשובות וממה שנראה לי ראש הממשלה לא מאמין שתהיה פה עסקה. אנחנו גם רואים שהחמאס מסרב ומסרב ובינתיים הולכים בדרך הטובה של להכות את החמאס עד שהוא ייכנע. נתניהו הוסיף שהוא גם מחכה לראות האם חיזבאללה ואיראן נכנסות ללחימה בעצימות גבוהה".

מוקדם יותר השבוע, אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "אנו מקיימים משא-ומתן, ולא מתן-ומתן. יש דברים שאנחנו יכולים להיות גמישים לגביהם, ויש דברים שאנחנו לא יכולים להיות גמישים לגביהם - ואנחנו מתעקשים עליהם. אנחנו יודעים היטב להבדיל בין השניים. לכן, לצד המאמצים הכבירים שאנו עושים להחזרת חטופינו, אנחנו עומדים איתן על העקרונות שקבענו, שהם חיוניים לביטחון ישראל".

מקור בחמאס חשף לערוץ א-שרק הסעודי פרטים על ההצעה האמריקנית לעסקה, ובמסגרת תצומצם נוכחות צה"ל בציר פילדלפי ללא נסיגה מלאה והתעקשות על ניטור אחר השבים לצפון רצועת עזה בציר נצרים. חמאס כזכור דחה את ההצעה וטען כי היא "נותנת מענה לתנאיו של נתניהו במיוחד בכל הקשור לסירובו להפסיק את המלחמה ולסגת באופן מלא מעזה והמשך השליטה בציר פילדלפי וציר נצרים".