35 אימהות ואבות ללוחמים, מתנועת "אמא ערה", הגישו עתירה בדרישה מרה״מ בנימין נתניהו להדיח באופן מיידי את השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ מתפקידיהם הנושאים סמכות בענייני ביטחון, או לפחות, להוציא אותם מהקבינט המדיני-בטחוני בעילה של חוסר סבירות קיצוני.

במועד הקריטי ביותר למשק: מתיחות שיא בין סמוטריץ' לאגף התקציבים
תעורר סערה? נחשפה רשימת המועמדים של קרעי ליו"ר הרשות השנייה | דיווח

האימהות טענו כי "לא ייתכן ששרים הממונים על אכיפת החוק, פוגעים באופן קשה כל כך במערכות עליהן הם מופקדים. המשך כהונתם של השרים סמוטריץ' ובן גביר בתפקידם יוצרת אנרכיה וכאוס המעמידים בסכנה את ילדינו".

איתמר בן גביר במליאת הכנסת (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)
איתמר בן גביר במליאת הכנסת (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)

"כך למשל, התבטאויותיו של השר סמוטריץ', אשר הקבילו בין רפיח לבין זכר עמלק, צוטטו על ידי בית הדין בהאג ומשמשים את התביעה כנגד מדינת ישראל ולוחמי צה״ל. בנוסף, הביע סמוטריץ' תמיכה ב'מחאה האזרחית', כדבריו, אשר הביאה לפריצת אזרחים לבסיסי שדה תימן ובית ליד".

בצלאל סמוטריץ' (צילום:  חיים גולדברג, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"אמירותיו של השר בן גביר, טוענות האימהות בעתירה, מערערות לא אחת את עקרונות המוסר, עליהם מושתת הקוד האתי של כוחות הביטחון בהם משרתים ילדינו".  

על רקע דוגמאות אלו ואחרות, זועקות ומתריעות האימהות באשר להשלכות החמורות של המשך כהונת השרים בן גביר וסמוטריץ' בתפקידיהם באופן בו הם מובאים כיום. בעתירתן דורשות האימהות כי בית המשפט יתערב כדי להגן על ילדיהן מפני הסיכון האדיר שגורמים השניים לביטחון הילדים שלהן, ולאפשרות שינקטו כנגדם סנקציות פליליות בחו״ל בגין הפרת הדין הבינ"ל. תשובה מקדמית לעתירה תינתן ב-30.9.