מלחמת חרבות ברזל: אתמול מספר יישובים בדרום הודיעו, כי אינם מתכוונים לקחת חלק בטקס הממלכתי לציון טבח ה-7 באוקטובר. בהמשך לשיח הציבורי המתקיים בימים אלה סביב קיום הטקס, הנהלת קיבוץ כפר עזה ביקשה היום (רביעי) להעביר את המסר הבא.

"קהילת קיבוץ כפר עזה, מאוכזבת נוכח העיסוק הנוכחי של ממשלת ישראל בהפקת טקס זיכרון ממלכתי לאסון ה-7 באוקטובר, זאת בשעה שמאה ותשעה חטופים, ובהם חמישה מחברי קהילת כפר עזה, עדיין נמקים בשבי החמאס, חיילינו נלחמים בחזית ותושבי הצפון והעוטף מפונים מבתיהם".

בזמן שרוב העולם מפנה גב: לישראל יש גלגל הצלה - אולם היא מתעלמת ממנו | מאיר עוזיאל
דיווח דרמטי: עסקת החטופים על סף קריסה - מבט למאחורי הקלעים

"מן הראוי שהממשלה, יחד עם כל עם ישראל, תרכז את מלוא המאמצים, לילות כימים, בהצלת החטופים ותסתפק בהורדת הדגל לחצי התורן, בעמידת דום בצפירה ולא בהפקת אירועים גרנדיוזיים", כתבו. "אנו מבכים את מות יקירינו, מתפללים לשלומם של חטופינו ושאר החטופים ועסוקים בשיקום קהילתנו. קהילת קיבוץ כפר עזה תציין את אסון ה-7 באוקטובר בקרב חבריה באירוע פרטי, בתקווה שעד אז נזכה לחבק את חברינו שישובו מהשבי".

חיים ילין בעצרת החטופים המשותפת לקיבוץ בארי וניר עוז (צילום :דוברות בארי)

קיבוץ רעים הצטרפו גם לרשימת מתנגדי הטקס: "ב-7 באוקטובר קיבוץ רעים יערוך טקס קהילתי ואינטימי במהלכו יתייחדו חברי הקהילה יחד בשעה קשה זו. הטקס יתקיים לזכרם של חברי הקיבוץ שנרצחו בשבת השחורה ואנשי כוחות הביטחון שנפלו בלחימה כשהם פועלים באומץ ובמסירות נפש להצלת חברי הקיבוץ".

"לטקס הוזמנו חברי הקהילה וכן משפחות החיילים והשוטרים שנפלו בקרבות שהתחוללו בקיבוץ", המשיכו. "במהלך הטקס נתייחד עם הנרצחים והנופלים, נתפלל לחזרת כל החטופים ולשלום החיילים והחלמת הפצועים".

מכוניות שרופות במתחם הנובה ברעים (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
מכוניות שרופות במתחם הנובה ברעים (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

"בכל הקשור לטקס הממלכתי חשוב לנו לומר כי זה לא הזמן בו חברי ממשלת ישראל, ובכלל זה השרה מירי רגב, צריכים להתעסק עם טקסים ויחסי ציבור לעצמם. ראוי כי הם יתעסקו אך ורק במטרות החשובות ביותר – השלמת העסקה, החזרת החטופים, דאגה לחיילים, למפונים ולעם ישראל כולו. זו השעה להתאחד ולא לקיים טקסים סגורים למוזמנים עם שידורים מוגבלים. אנו מצפים לממלכתיות ושקיפות בכל הקשור לנושא זה", הוסיפו.

בסיום ההצהרה כתבו: "בנימה אישית נציין כי גם כעת, לאחר יותר מעשרה חודשים מאז אותה שבת ארורה, חברי הקהילה כואבים את הכאב האישי שלנו ואת הכאב הכללי של אזרחי ישראל ומקווים לימים שקטים יותר".