מלחמת חרבות ברזל: מפגינים הבעירו היום (רביעי) צמיגים בכניסה לבסיס הקריה בתל אביב כמחאה נגד ראש אמ"ן היוצא אהרון חליוה, לקראת טקס החילופים שיתקיים היום בבסיס גלילות. מפגינים נשאו שלטים עם הכיתוב: "חליוה אנחנו לא נשחרר אותך לעולם".

אבי מרציאנו אביה של התצפיתנית רב"ט נועה מרציאנו שנחטפה מממוצב נחל עוז ונרצחה בשבי החמאס: "גם אם נחפש בבתי כלא הכי קשים במדינת ישראל, לא נמצא שם מישהו עם חשדות חמורים כל כך כמו אהרון חליוה. הוא האחראי הראשי. ומה שהכי כואב מבחינתי זה שאני ומדינת ישראל נממן לו את הפנסיה ואת חיי הנוחות שלו בגלל שעדיין לא קמה ועדת חקירה ממלכתית".  

יגאל כהן, אבא של התצפיתנית רב"ט הדר מרים כהן שנרצחה במיגונית במוצב: "גם האלוף בינדר, שמחליף את חליוה, הוא חלק מהמחדל והפקרה הפושעת של הבנות שלנו. זה הזוי בעינינו שהוא זה שמחליף עכשיו את ראש אמ"ן. לא חסרים אנשים טובים ומוכשרים. אי אפשר להחליף אחראי על המחדל באחראי נוסף על המחדל - זו שערוריה".

כזכור, בחודש שעבר פורסם, כי שעות בודדות לפני פרוץ המתקפה והטבח בשבעה באוקטובר, כינס הרמטכ"ל דיון טלפוני לנוכח אינדיקציות שהתקבלו אשר העידו על המתקפה המתוכננת. מי שלא נכח בדיון הוא חליוה, שבדיוק באותו סוף השבוע שהה בנופש באילת. 

דיווח דרמטי: עסקת החטופים על סף קריסה - מבט למאחורי הקלעים
מכה בבטן הרכה: ניר דבורי הטיל פצצה בשידור על החטופים | דעה

על פי דיווח שהתפרסם בחדשות 12, חליוה לא עלה לשיחה מאחר ועוזרו האישי לא מצא לנכון וסבר כי "זה לא הרמטי". עוד דווח כי שני בכירים נוספים באמ"ן לא זומנו גם הם לשיחה וחרף זאת, הרמטכ"ל לא ביקש נציגות, זאת כאמור חרף הנורות האדומות שנדלקו באותו הלילה. מדובר צה"ל נמסר לחדשות 12: "הדברים לא נאמרו על ידי חליוה".

נזכיר כי ראש אמ"ן הודיע בחודש אפריל על פרישתו מצה"ל. חליוה התלבט רבות במהלך השבועות האחרונים בנוגע לתזמון הפרישה, כשעל פי גורמים ביטחוניים, התבקש על ידי הרמטכ"ל להמתין בסוגיה זו. בתחילת חודש נובמבר האחרון, מעט מחודש לאחר הטבח, לקח חליוה אחרית על המחדל. "חלפו למעלה משלושה שבועות מאז אותה שבת שחורה, חג שמחת תורה, בשבעה באוקטובר, בה פתח חמאס במתקפת טרור רצחנית, אכזרית ונפשעת על מדינת ישראל", אמר. 

בנוגע לכישלון המודיעיני, אמר כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".