רוב הציבור תומך בעסקה להשבת החטופים, כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

בתשובה לשאלה: מכל מה שאתה יודע ושמעת על העסקה להשבת חטופים מעזה, האם אתה תומך או מתנגד לה? התשובות היו: תומכים 56%, מתנגדים 27%, לא יודעים 17%.

בתשובה לשאלה נוספת: בימים האחרונים הממשלה החלה בהכנות לטקסי זיכרון ממלכתיים לציון 7 באוקטובר, בהובלת השרה מירי רגב. האם אתה תומך או מתנגד לקיום טקסים ממלכתיים אלו? התשובות היו: תומכים 38%, מתנגדים 45%, לא יודעים 17%.

על רקע מסיבת העיתונאים שקיימה אתמול (חמישי) השרה מירי רגב בעניין טקס ההנצחה הממלכתי לאירועי השבעה באוקטובר, בו אמרה בין היתר כי היא "מתעלמת מרעשי הרקע" והצהירה ש"תמשיך להוביל את הטקס", משפחות החטופים והקורבנות בתגובות זועמות: "אנחנו רעשי הרקע". 

יונתן שמריז, אחיו של החטוף אלון שמריז ז"ל שנחטף בשבעה באוקטובר ונהרג מאש כוחות צה"ל בעת שברח משבי חמאס, הגיב לדבריה של רגב וכתב בחשבון ה-X שלו: "תרשו לי להתעלם מהרעשים של מירי רגב והטקס האלטרנטיבי של הממשלה".

משפחות שבעה באוקטובר, המארגנות את הטקס הלאומי ב-7.10.24, מסרו בתגובה לדבריה של השרה רגב: "'רעשי הרקע' עליהם דיברה השרה רגב הם אנחנו. משפחות שכולות, תושבי העוטף והצפון, המילואימניקים ששילמו ומשלמים מחיר כבד על מאורעות השבעה באוקטובר". 

בסקר, שהתקיים בין התאריכים 22־21 באוגוסט, השתתפו 501 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%.