נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח היום (שישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הציע לקיים את הטקס הממלכתי לשבעה באוקטובר בבית הנשיא. 

"הטקס – אשר יתוכלל על ידי בית הנשיא, תוך שיח רציף וקשוב עם הגורמים הנוגעים בדבר, מדינתיים וחברתיים-קהילתיים כאחד - יהיה מכבד, מאחד ממלכתי וצנוע, וכמובן ללא סממנים פוליטיים. הטקס יכלול סממנים ממלכתיים כמקובל, בהם הורדת הדגל לחצי התורן ואמירת קדיש, יזכור ואל מלא רחמים, וכן תכנים נוספים שייקבעו בתיאום ובשותפות, כאמור. לטקס יוזמנו סמלי השלטון ונציגות מכלל הישובים, הקהילות והקבוצות שעולמם חרב בטבח 7 באוקטובר", כתב וביקש כי ההצעה תיבחן על די ראש הממשלה ברצינות הראויה ותובא לדיון בוועדת השרים לסמלים וטקסים.

עוד הדגיש הנשיא כי "אחריות גדולה מוטלת על נבחרי הציבור בעת הזאת. אזרחיות ואזרחי ישראל נושאים עיניים לנציגיהם, ומצפים כי ימי הזיכרון הקרבים אלינו יהיו מקור לנחמה, ריפוי, איחוי, צמיחה, אמונה, בניין ותקווה; ולא ימים של פירוד, קיטוב ופלגנות חלילה. 

ההנצחה והסערה: כמה מהציבור מתנגד לטקס הממלכתי בהובלת מירי רגב?
במקום לקחת צעד לאחור, מירי רגב ושאר הממשלה מעדיפים לדהור לעוד פילוג ומחלוקת | בנצי רובין

שר הפנים משה ארבל (ש"ס) אמר בתגובה להצעתו של הרצוג: "אני קורא לראש הממשלה לאמץ את הצעת נשיא המדינה לקיום הטקס תחת בית הנשיא בירושלים. כל פעולה שתביא להפחתת הקיטוב והגברת האמון תחזק את החוסן הלאומי של ישראל בפרט בעת הזו. והאמת והשלום אהבו".

על רקע הביקורת, השרה מירי רגב קיימה אתמול מסיבת עיתונאים בנושא. "אנו בימים מורכבים וקשים, אני רואה אחריות רבה בהובלת הטקס, הוא מביא משהו אחר ומותאם למציאות. דמעתי וחיבקתי את המשפחות ואני מבינה את הביקורת והאכזבה, עם זאת יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ואנחנו בעזרת השם ננצח. נחזיר את החטופים, נחסל את חמאס וננטרל את האיומים מדרום וצפון", אמרה.

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחרי השרה, המשיך את דבריה רן צחור במאי הטקס. "שום תסריט לא הוגש לי ולא הכתיב לי משהו. אנחנו הכנו משהו והצגנו אותו בפני הוועדה, אושרו סלי התערבות מבלי ששונה דבר".