צה"ל פתח הבוקר (ראשון) במתקפת מנע בלבנון וסיכל שיגור של כ-6,000 טילים, עשרות מהם שכוונו לאזור המרכז, בתגובה לחיסול רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר. על רקע הדברים שוחח שגריר ישראל באו"ם דני דנון עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס גם למשא ומתן לשחרור החטופים.

"כבר בחמישי במועצת הביטחון אמרתי לחברות המועצה תסתכלו מה שקורה בצפון, ושאם הם רוצים למנוע הידרדרות הם צריכים לפעול", סיפר בפתח השיחה. "לא ידעתי מראש על כוונות חיזבאללה לתקוף אותנו, פעלנו היום כאקט של הגנה עצמית. ראינו את הסימנים על הקיר, את ההכנות, את האיומים שלהם. בפועל כן נערכנו והיינו בכוננות. אני חושב שיש לנו תפיסה מודיעינית טובה לגבי מה שקורה בלבנון. העובדה שידענו לפעול לפני שהם רצו לפגוע בנו מדברת בעד עצמה".

עוזי רבי מזהיר: חיזבאללה נכנס לשלב חדש מול איראן | כל הפרטים
לישראל הייתה הזדמנות לסגור חשבון עם חיזבאללה כבר בשבוע שעבר, אבל זה המסר שנסראללה קיבל

"אנחנו כבר נערכים לדיון במועצת הביטחון, נאמר את האמת, חיזבאללה תקף אותנו ב-8 באוקטובר לפני שפעלנו ברצועה. אנחנו פוגעים במטרות צבאיות כשהם מכוונים למטרות אזרחיות. אף מדינה לא הייתה יושבת בחיבוק ידיים", ציין דנון.

דני דנון במועצת הביטחון של האו''ם (צילום: דוברות משלחת ישראל לאו''ם)
דני דנון במועצת הביטחון של האו''ם (צילום: דוברות משלחת ישראל לאו''ם)

"האיום על תושבי הצפון חייב להיות מוסר בצורה כזו או אחרת, אנחנו כמובן מעדיפים שזה יקרה בצורה מדינית, בכלים דיפלומטיים, אבל אם זה לא קורה לא נשאיר את תושבי הצפון מפונים לנצח", אמר. "אני חושב שבוודאי שלא נשאיר את המצב כמו שהוא. כל האופציות על השולחן, ונפעיל את כל העוצמות שיש לנו כדי לאפשר לתושבי הצפון לחזור לחיים רגילים".

"ב-14 באפריל איראן שיגרה מאות רקטות וכלים לכיווננו, זה יכול לקרות שוב", הדגיש. "יש ציר שעובד, לפעמים הם משתפים פעולה באופן מלא ולפעמים באופן חלקי. אנחנו מסוגלים להתמודד בכל החזיתות, זה דורש מאיתנו מאמץ, גם מהאזרחים והעורף. לכן צריך להקשיב היטב להנחיות פיקוד העורף".

מתקפת המנע הישראלית בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

לסיום התייחס למגעים לכינון עסקה לשחרור חטופים ואמר כי "אף פעם לא נאמר שהחלון נסגר סופית, גם כשמזכיר המדינה אמר שזו ההזדמנות האחרונה נמשיך להפעיל מנופים ולחצים. ידידינו בארצות הברית מפעילים לחצים בכל הכיוונים, אך הסרבנות היא בצד של חמאס. אני לא חושב שצריך להגיד שזו הזדמנות אחרונה. אנחנו לא יכולים להגיד שאם עכשיו משהו לא קורה אנחנו מרימים ידיים, אסור לנו להרים ידיים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm