הקמפיין של השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נגד ראש השב"כ רונן בר עולה שלב, כאשר מפלגתו מפיצה היום מודעות נגד בר בגלל תמיכתו בעסקת החטופים המסתמנת. בכיתוב המודעה נכתב: "רונן בר נכשל ב-7.10 ומוביל את ישראל לאסון נוסף. אומרים לא לעסקה מופקרת".

מדובר באירוע חסר תקדים שבו מטעם מפלגה, שבראשה עומד שר בכיר וחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, תוקפת בצורה ישירה ראש ארגון במערכת הביטחון הישראלית. עם זאת, לא כולם במפלגת עוצמה יהודית מרוצים מהקו התקשורתי שתוקף ישירות את ראש השב"כ, וטוענים שלמרות הכישלון שלו והצורך שהוא יסיים את תפקידו, לא זו הדרך לנהל את הדרישה לפטרו.

מתקפת הענק של חיזבאללה שסוכלה: אלו האתרים הצבאיים שהיו על הכוונת
בדרך לעסקה? זה הדיל שהציעה מצרים לחמאס

איתמר בן גביר (צילום: REUTERS/Nir Elias)
איתמר בן גביר (צילום: REUTERS/Nir Elias)

במקביל, שורה של בכירים לשעבר במערכת הביטחון שיגרו מכתב תמיכה לראש השב"כ. "הניסיונות להחליש את מערכת הביטחון ולהפחיד את ראשיה מלהביע עמדה  מקצועית, יפוררו את ישראל ויפגעו בביטחונה. אנו מזדהים הזדהות מלאה עם דבריך הברורים בדבר הפגיעה היומיומית בביטחון המדינה ובמוסריותה הנובעת מפעולות הימין הקיצוני ביהודה ושומרון ומהגיבוי הממשלתי הניתן  להם על ידי שרים מרכזיים המועלים בתפקידם לפעול לטובת הציבור. ריקון המשטרה מיכולת תפקוד לאור ערכים ממלכתיים והפגיעה האנושה בתפקודה הם תוצאה ישירה של מסע ההסתה וההפחדה של השר בן גביר הממונה עליה ומינויים בוטים", טענו.

כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם בחדשות 12 כי בר שלח מכתב לראש הממשלה נתניהו בו גינה את העלייה להר הבית והזהיר מפני "הטרור היהודי": "מבקשים להביא את המערכת לאובדן שליטה, שלא ניתן יהיה להשתלט עליו בשטח. לתופעה הזו המענה אינו השב"כ".

ראש השב"כ כתב לאחר תשעה באב ועלייתו של השר לביטחון לאומי בן גביר להר הבית, כי הוא מודאג "מהטרור היהודי". הוא ציין כי הוא מודאג מהפשיעה הלאומנית ושלח את המכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, וכן לשר המשפטים יריב לוין, שר החינוך יואב קיש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הפנים משה ארבל, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. לפי הדיווח, המכתב לא נשלח לאיתמר בן גביר.

ראש השב''כ רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)
ראש השב''כ רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)

בעניין הר הבית כתב בר: "המופעים שראינו בהר הבית (העלייה של בן גביר להר הבית) הם ביטוי מוחשי לכך. התקדמות בכיוון תוביל לשפיכות דמים רבה ותשנה ללא היכר את פניה של מדינת ישראל. אני סבור שנדרשת הצהרה חד-משמעית מקצה לקצה שזו פעילות פסולה ומסוכנת - ערכית וביטחונית. נדרש מאמץ בין-משרדי למיגור התופעה. אני משוכנע שזה צריך להיות אחד היעדים המרכזיים של הממשלה. מוקדם לפני שיהיה מאוחר מדי. תופעה זו מייצרת סיכון משמעותי ביותר לביטחון האזור".

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: ללא)

כצפוי באופוזיציה מיהרו לתקוף את בן גביר על המודעות נגד ראש השב"כ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב: "רק מוקיון לא יציב כמו בן גביר מסוגל באמצע מלחמה, בזמן שתושבי הצפון במקלטים וחיילים נהרגים, לפרסם מודעה בתשלום נגד ראש השב"כ, פטריוט ולוחם אמיתי כמו שבן גביר לא היה ולא יהיה לעולם".

יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן אמר כי "בשעה שהצפון תחת אש וחיל האוויר משלים מתקפת מנע נגד יעדי חיזבאללה השר לביזיון לאומי ושותפיו חסרי האחריות תוקפים את ראש השב"כ, אין מפלגה שגורמת כל כך הרבה נזק לביטחון ישראל כמו עוצמה יהודית ולעולם נזכור מי הכניס אותם לממשלה".