בראיון מיוחד לפודקאסט "הגורם המעורה" של מעריב, מגן מיכאל קליינר, נשיא בית הדין של הליכוד וח"כ לשעבר, על ראש הממשלה בנימין נתניהו ודוחה את הקריאות להתפטרותו בעקבות אירועי 7 באוקטובר. קליינר משווה את המצב לארה"ב אחרי פיגועי 11 בספטמבר, ומציין: "מישהו ביקש מבוש להתפטר כי במשמרת שלו נפלו התאומים והפציצו את הפנטגון?".

קליינר טוען כי הביקורת על נתניהו בעקבות אירועי 7 באוקטובר אינה הוגנת. "אם הייתם מעירים אותי (בנימין נתניהו) בשתיים בלילה, בעשר בלילה, אתם מכירים אותי, אני מיד הייתי הופך שמיים וארץ", הוא אומר, ומוסיף: "אם אני הייתי יודע, זה לא היה קורה. אתם עשיתם פה עבירה חמורה שלא הודעתם לי".

האם למדנו לקח מחורבן הבית? ההיסטוריה חוזרת על עצמה | מיכאל קליינר

"הוא צריך היה לפטר את הרמטכ"ל, את ראש אמ"ן, את כל מי שהיה במעגל שהיה צריך להודיע לו ולא הודיע לו. זו ההזנחה הפושעת," אומר קליינר, ומוסיף: "אבל לבוא בטענות לנתניהו? מה, הנשיא בוש התפטר אחרי התאומים?".

אנה ברסקי, כתבת פוליטית-מדינית מראיינת את יצחק קליינר, ח''כ לשעבר ונשיא בית הדין של הליכוד  (צילום: מעריב אונליין)
אנה ברסקי, כתבת פוליטית-מדינית מראיינת את יצחק קליינר, ח''כ לשעבר ונשיא בית הדין של הליכוד (צילום: מעריב אונליין)

למרות המצב הביטחוני המורכב, קליינר תומך בחזרה לקידום הרפורמה המשפטית. "צריך לחזור לרפורמה משפטית, ורוב הציבור חושב שצריך לחזור לרפורמה משפטית," הוא טוען. לדבריו, "צריך להיות מצב שגם בבית המשפט העליון יש לפעמים רוב יותר שמרני, יש רוב פחות שמרני. היום המצב הוא שבעצם לנצח יהיה רוב שהשמרנים יהיו איזו אפיזודה חולפת".

"ניסיון ההפיכה הקפלניסטי"

קליינר מבקר בחריפות את מה שהוא מכנה "ניסיון ההפיכה הקפלניסטי", בהתייחסו להפגנות נגד הרפורמה המשפטית. "אני חושב שבכל מה שנעשה בשנה של ההפגנות בקפלן הוא בעצם ניסיון הפיכה נגד הדמוקרטיה, נגד השלטון במדינה, נגד רצון הבוחר, באמצעות איומים על צה"ל", הוא אומר.

קליינר מותח ביקורת חריפה על בית המשפט העליון ועל תהליך מינוי השופטים. הוא טוען כי "כל השופטים השמרנים שנמצאים היום, אף אחד מהם לא קיבל תמיכה של שופטי העליון. אף אחד לא היה אי פעם שהשופטים בעליון תמכו". לדבריו, זוהי בעיה מערכתית שיש לתקן. 

בנוגע למינוי הנשיא הבא של בית המשפט העליון, קליינר מציע פתרון: "אני מציע ללוין לבוא ולבקש מהם דבר אחד... להחליט כבר היום לקיים הצבעה וכבר היום לבחור גם את עמית וגם את סולברג, ששניהם לפי הסניוריטי". הוא מזהיר כי אם לא יובטח מינויו של סולברג אחרי עמית, "אם השמאל ינצח בבחירות, תראי שהם יבטלו את הסניוריטי".

קליינר מציג עמדה מורכבת לגבי המפה הפוליטית בישראל. הוא מסרב לקבל את הדיכוטומיה הפשטנית של "ימין" ו"שמאל" ומציין כי פוליטיקאים כמו אביגדור ליברמן, גדעון סער ונפתלי בנט, למרות היותם "אנטי-ביבי", עדיין נתפסים כימין בעיני הציבור.

לגבי עתידו הפוליטי של נתניהו והליכוד, קליינר זהיר: "אני לא יודע, אני חושב שכרגע עדיין, עם כל ההתאוששות המסוימת בתקופה האחרונה, עדיין מקבל הרבה פחות ממה שהוא קיבל בבחירות". עם זאת, הוא מדגיש כי "הלכי הרוח משתנים והנושאים עליהם אנשים מצביעים משתנים".