ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אתמול בגבול הצפון ואמר כי מתקפת המנע של ישראל נגד חיזבאללה היא "לא סוף פסוק. סוף פסוק יהיה רק כשנוכל להחזיר את הביטחון ואת התושבים לבתיהם בבטחה. זו לא סיסמה אלא יעד לאומי ראשון במעלה. אנחנו מחויבים להשיג אותו - ואנחנו גם נשיג אותו".

היום (חמישי) שוחח ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, עם 103FM והתייחס לדברים. "ראש הממשלה? איפה הוא ביקר? בכל פעם שהוא מגיע לצפון או לדרום, הוא לא פוגש את האזרחים. מי היה שם? מי מראשי הרשויות היה נוכח? הוא פוחד להגיע לעם שלו. הוא הולך רק לצבא, למשטרה או למכבי אש, שמשמשים לו כתפאורה עם המדים והציוד. באמירות של המנהיגים שלנו - אפס במעשים", אמר. 

בצפון הודיעו: מנתקים קשר עם המדינה - "הדם שלנו שונה מדם תושבי המרכז"
"הממשלה החליטה לוותר על הגליל": ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, זועם | ראיון מיוחד

אזולאי המשיך וההתייחס למצב הקהילה במטולה: "זו הפעם הראשונה מזה 128 שנה שלא נפתח בית ספר במטולה. הקהילה כאן מפוזרת לחלוטין; הילדים לומדים בבתי ספר אחרים ברחבי הארץ. אין תיירות ואין חקלאות. אנחנו חיים תחת רצועת ביטחון בתוך שטח ישראל – מצב חסר תקדים".

עוד הוסיף כי "ביום ראשון, אחרי שראיתי את הפסקת האש, הוצאתי את תעודת הזהות שלי. כתוב שם שאני אזרח מדינת ישראל. אם כל זה היה למען הצפון, למה לא תקפו את חיזבאללה לפני עשרה חודשים? כל יום נופלות 150-200 רקטות בצפון, ובאותו יום נפלו 300. מדובר במצב של מלחמה יומיומית, וזה צריך להתקבל בהבנה".

"במטולה נמצאים כיום ארבעים איש – אני, שני עובדי מועצה וכיתת כוננות. יש הרבה חיילי צה"ל כאן שמגנים עלינו. זו הפקרות מצד ממשלת ישראל שלא פועלת כדי להחזיר אותנו לבתים שלנו. אנחנו כמעט שנה במצב הזה, וכל ההבטחות לא התממשו. אנחנו חייבים לחזור הביתה בביטחון. למעלה מ-40% מהבתים נפגעו ויש הרס נרחב בתשתיות. עם כל הצער על ההרס, את זה נשקם. קשה יותר לשקם את הקהילה ואת הנפש של האדם. כ-20% מהתושבים עשויים לא לחזור, ותלוי איך תסתיים המלחמה. אם המצב יתבהר אחרי מכה קשה, אני מעריך שיותר מהם יחזרו. אני אופטימי מטבעי; מי שלא יחזור, יפנה מקום למתיישבים חדשים", אמר.

מטולה בהריסות (צילום: יוסי אלוני)
מטולה בהריסות (צילום: יוסי אלוני)

בסיום, אזולאי התייחס למתיחות הביטחונית ואמר: "אנחנו ממשיכים במשאים ומתנים עם נסראללה. מי שלא מבין – הוא לא ייסוג מעבר לליטאני לבד. המלחמה יכולה להיות קצרה אם נבצע בליץ אמיתי על לבנון, במיוחד אם נתקוף בביירות, ברובע דאחיה ובשדות התעופה."

"אני רוצה להפריד בין הדרום לצפון: אנחנו כבר מזמן אחרי המלחמה בדרום. אין מלחמה בדרום. האוגדה שנמצאת שם לא נלחמת באמת. בהתחלה היה נכון להפריד בין הדרום לצפון – הצפון בהגנה והדרום במלחמה. היום צריך להבין שניתן להילחם גם בצפון וגם בדרום. אנחנו במלחמה בצפון, ומי שלא מבין זאת פשוט מנותק. המאבק הוא בעיקר של חיל האוויר ותותחנים, עם בליץ של שבועיים-שלושה. תראו מה קרה עם החות'ים – הם מבינים רק כוח ולא שום דבר אחר", סיכם.