אחרי דחיית הבחירות המקומיות בערי הצפון שלומי וקריית שמונה, שר הפנים משה ארבל מבקש לשנות את מועד הבחירות בעוד ארבע רשויות מקומיות בצפון, בגלל התמשכות הלחימה וההבנה שאין צפי אמיתי לחזרה של התושבים לבתיהם.

במכתב ששלח שר הפנים משה ארבל, ליו"ר ועדת הפנים יעקב אשר כתב השר כי הוא שוקל לדחות את הבחירות במועצות האזוריות הגליל העליון, מבואות חרמון, מעלה יוסף ומרום הגליל וזאת לאחר הערכות מצב מחודשת ולאור התייעצות עם גורמי המקצוע. 

כאמור, הבחירות בצפון אמורות להתקיים ב-19 בנובמבר 2024 אך מאחר ומתקיימות נסיבות המצדיקות דחיית הבחירות, שוקל השר לדחותן ופנה ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת לקיום דיון בנושא. כזכור לפני כשבוע ועל רקע המערכה המתמשכת בגבול הצפון, שר הפנים משה ארבל דחה פעם נוספת את הבחירות לרשויות המקומיות בקרית שמונה ושלומי.

הבחירות שם היו אמורות להיערך בסוף אוקטובר 2023, אך בשל המלחמה נדחו לחודש פברואר 2024 בכל הרשויות - פרט לאלו שתושביהן פונו מבתיהם. עבור המפונים, נקבע תאריך חדש ב-19 בנובמבר 2024, אך כעת כאמור הוא נדחה פעם נוספת, וצפוי להתקיים ב-18 בפברואר 2025 - שנה אחרי יתר הרשויות.

בזמנו נמסר ממשרד הפנים כי "הסיבה העיקרית לדחייה היא הקושי לנהל מערכת בחירות בשתי ערים אלו, שתושביהן מפוזרים ברחבי הארץ באופן נרחב, מה שיקשה על ניהול תקין של מערכת בחירות ויום בחירות".