אתמול (שני) הובאה למנוחות כרמל גת ז"ל, שנרצחה בשבי חמאס וגופתה חולצה ביום ראשון האחרון. בהספדו של אשל גת, אביה של כרמל, לבתו, הוא ביטא "כאב, זעם ותסכול גדולים מנשוא" והביע ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה.

"זה לא היה צריך לקרות", כתב בהספדו, אותו הקריאה אחייניתו, שי דיקמן. "מישהו בחר להתעלם, לטרפד ולהכשיל כל סיכוי לעסקה שהייתה משיבה אלינו בחיים את כרמל ורבים אחרים. שיקולים ציניים זרים, של אנשים קטנים הובילו באופן ישיר לאובדן חיים". "כרמל עם תכונותיה הייחודיות קיימה את חלקה בעלילה", המשיך גת. "החזיקה מעמד, שמרה על שפיות, בריאות נפשית ופיזית ואף תמכה רבות באחרים. השלטון הערל בגד בה ובגד בנו".

חמאס לא ציפה לזה: שינוי הטקטיקה של ישראל שהפך את הקערה ברצועת עזה
אמש, מר "9 באוקטובר" הפליל את עצמו בשידור חי | בן כספית

לאחר מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול בערב, במהלכה התנצל בפני המשפחות וציין את שיחותיו עם בני משפחות החטופים שגופותיהם הוחזרו מעזה, הגיבה הבוקר משפחתה של כרמל גת להצהרתו: "זה עתה נפרדנו מכרמל יקירתנו, שהייתה קרבן של המדיניות הכושלת של ראש הממשלה נתניהו, ושמענו שהוא ערך הצגה לתקשורת, והבטיח לנקום בחמאס על רצח 6 החטופים".

"אנחנו מסרבים לתת לנתניהו להשתמש ברצח של כרמל באופן ציני על מנת להמשיך במלחמה ולהביא לרצח חטופים נוספים", נכתב בהודעתה של המשפחה. "האסטרטגיה הכושלת של נתניהו הביאה לנו בחודשים האחרונים יותר מ-20 חטופים בארונות. התשובה היחידה לרצח של כרמל במשמרת של נתניהו היא לא נקמת דם, אלא עסקת חיים עכשיו, שתחזיר את החטופים הביתה".

הספד כרמל גת ז"ל (צילום :פרטי)