השר לביטחון לאומי ויו"ר מפלגת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, עולה מדרגה בהתנגדותו לעסקת חטופים. בן גביר כתב היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "פועל כדי להפסיק את המו"מ עם החמאס. מדינה שרוצחים לה שישה חטופים בדם קר לא מנהלת משא ומתן עם הרוצחים, אלא עוצרת את המשא ומתן, מפסיקה להעביר להם דלק וחשמל, וכותשת אותם עד הכרעתם. המשך המו"מ רק מדרבן אותם לייצר עוד ועוד טרור גם מיהודה ושומרון", הצהיר השר שהוא גם חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

במשפט אחד לתוך המצלמה: גנץ חשף את הבור הגדול שלפיד נפל לתוכו | בנצי רובין

יצוין, כי ההודעה של בן גביר שפורסמה הבוקר מסמלת עליית מדרגה בהתנגדותו לעסקה. אחרי שיצא נגד העסקה והבהיר כי יפרוש אם היא תגיע לאישור הקבינט והממשלה, בן גביר בטוח שהלחץ הניב פרי וכי הוא לקח חלק פעיל בלהביא את נתניהו למסמס את העסקה, לפחות בשלב זה. אחרי רצח החטופים והניסיונות לפיגועים אסטרטגיים ביו"ש, בן גביר, כאמור, עולה מדרגה ומתחיל לסמן לנתניהו את הקו החדש: לא רק התנגדות לעסקה, אלא לעצם שיחות המשא ומתן. 

סימון עצם המשא ומתן כבעייתי בידיי בן גביר, מגיע לאחר רצח ששת החטופים בדם קר בידי חמאס בשבי. בן גביר למעשה אומר: עד עכשיו, התנהל משא ומתן, בו דובר על עסקה, שאם הייתה יוצאת לפועל - היו אמורים להשתחרר בה החטופים שנרצחו. ותוך כדי המשא ומתן, הצד השני רוצח את מי שאמור היה לשחרר ומנסה להוציא מגה פיגועים אסטרטגים מיהודה ושומרון ובתוך יהודה ושומרון, אז עכשיו בוודאי שאין שום הצדקה להמשיך את עצם המשא ומתן איתו.  

מבחינת בן גביר, מה שצריך לעשות הוא מה שנתניהו וגם גלנט אמרו בתחילת המלחמה: לא מעבירים סיוע הומניטרי. לא חשמל. לא דלק. לחץ צבאי מאסיבי שיוריד את חמאס על הברכיים - זו גם הדרך היחידה לשחרר את החטופים. יצוין, כי בשלב זה מדובר בקריאה בלבד ולא באיום בפרישה, אם המו"מ יימשך.

מנגד, אמש, במכתב ששלח יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לכ-50 חברי קואליציה, הוא ביקש מהם לפעול לעסקה במידית. המכתב, שבו נקראו השרים וחברי הכנסת לדרוש עסקה לשחרור חטופים, נועד להביא בין היתר לאובדן הרוב של הקואליציה בכנסת ואולי גם לקדם בכך מערכת בחירות, כפי שפורסם בווינט.

לפיד פנה לחברי הקואליציה בש"ס, ביהדות התורה וגם בליכוד, ועקץ אותם: "נשבעתם אמונים למדינה ולא לנתניהו ובן גביר". בין היתר, קיבלו מכתבים יו"ר ש"ס אריה דרעי, השר משה ארבל וכמובן שר הביטחון יואב גלנט.