סקר חדש של כאן חדשות ומכון קנטאר, בראשות הסוקר דודי חסיד, מציג תמונת מצב פוליטית מעודכנת ומגמות בדעת הקהל. הסקר, ששודר הערב (רביעי) מצביע על שינויים משמעותיים בדפוסי ההצבעה ובאמון הציבור בהנהגה הנוכחית.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מזנק לראשות הסקר עם 23 מנדטים, עלייה של שניים מהסקר הקודם. הליכוד בראשות נתניהו יורד למקום השני עם 22 מנדטים, ירידה של שניים. יש עתיד וישראל ביתנו מתחזקות ל-14 מנדטים כל אחת, כאשר ש"ס שומרת על כוחה עם 10 מנדטים.

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר ו"הדמוקרטים" בראשות יאיר גולן מקבלות 8 מנדטים כל אחת. יהדות התורה יורדת ל-7 מנדטים. רע"ם וחד"ש-תע"ל מקבלות 5 מנדטים כל אחת, והציונות הדתית 4 מנדטים. בל"ד והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברים את אחוז החסימה.

הסקר בוחן גם תרחיש של הקמת מפלגת ימין חדשה בראשות נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער, אשר עשויה לזכות ב-27 מנדטים, בעיקר על חשבון מפלגות המרכז והימין הקיימות. במצב זה, הציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה.

גדעון סער ונפתלי בנט בכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
גדעון סער ונפתלי בנט בכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, גנץ מוביל עם 37% תמיכה, עלייה מ-30% בסקר הקודם, בעוד נתניהו יורד ל-30% מ-36%. מול יאיר לפיד, נתניהו מוביל בפער קטן של 34% מול 32%. הסקר חושף גם ירידה באמון הציבור בניהול המלחמה: רק 32% מהנשאלים סומכים על נתניהו, לעומת 61% שאינם סומכים עליו. גם שר הביטחון גלנט זוכה לאמון נמוך, עם 37% תמיכה מול 50% חוסר אמון.

שאלה נוספת שעלתה בסקר נגעה לניהול המלחמה. 32% מהנשאלים השיבו שהם סומכים על ראש הממשלה. מנגד 61% ענו שהם לא סומכים על נתניהו ו-7% לא יודעים. בשאלה דומה בנוגע לשר הביטחון גלנט חצי מהנשאלים ענו שהם לא סומכים עליו בניהול המלחמה, לעומת 37% שענו בחיוב. 

הסקר נערך בקרב 600 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, דגימה אינטרנטית, כולל מגזר ערבי ב-4 בספטמבר. 2,459 התבקשו לענות על הסקר וטעות הדגימה היא 4%.