ניר אלפסה, עורך דינה של נועה גולדנברג, הצעירה שנעצרה בחשד כי זרקה חול על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושוחררה למעצר בית, שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם "שבע תשע" ברדיו 103FM בנוגע לסוגיית המעצר והייצוג של הצעירה.

בפתיחת דבריו, ציין כי "הייצוג הוא מטעם מערך עוטף עצורים, זה אומר שהמערך קיבל פנייה ביום המקרה. המערך שלנו מייצג עצורי מחאה. נועה לא מודה בזה שהיא זרקה חול או גרגירי חול לכיוון השר, את זה המשטרה חוקרת. היא לא תכננה לפגוש את השר, שהגיע למרחב הציבורי בעצמו, חוף ים זה מקום שמתלכלכים בו.

היא לא השתתפה במחאות שהיו על החוף", הוסיף. "המשטרה בודקת את הקשר בינה לבין חול שהושלך לשר, אבל היא מכחישה את עבירת התקיפה שלשם כך המשטרה עצרה אותה. בגלל שהסרטון נפוץ לכל עבר והגיע לידינו, אפשר לראות שלא מדובר בכדור אלא בגושים קטנים". 

קרקס תקשורתי: מה היה קורה אם אוהד בית"ר היה משליך חול על יאיר לפיד? | דעה
גורמים מדיניים תקפו את היועמ״שית: התעקשותה על ועדת חקירה ממלכתית - מתנה להאג

"חובתה של המשטרה לחקור עבירות וכל מה שצריך לעשות", הצהיר אלפסה. "אני יכול להבין שהמשטרה צריכה לבדוק עבירות, אני לא כל כך מבין את הקפיצה הלא פרופורציונלית שלה מלברר את התיק ללהביא למעצר למשך שלוש יממות אם הבקשה שלה הייתה מקבלת, כדי לחקור אירוע של השלכת חול שהוא זניח במובן עילות המסוכנות, בטח כשהוא יושב על כתפיים של צעירה בת 27 שלא באה להפגין, שסובלת ממחלה כרונית שמסכנת אותה. אנחנו מדברים על לילה בלי שינה ואולי בלי טיפול תרופתי, אלמנטים שמתלווים לאירוע של מעצר".

"מי שהחליט לעצור אותה זה קצין המשטרה", המשיך. "אנחנו הגשנו החלטה דחופה לבטל את החלטת הקצין, בחצות הלילה בית המשפט פרסם החלטה שהוא מוצא לנכון להשאיר את ההחלטה על כנה. כשאנחנו יושבים על רצף של שבוע שלם של 56 עצורים שעולים לבית משפט ובית המשפט קובע שלא הייתה עילה לעצור אותם, הנקודה הייתה נקודת שפל שמסמלת איזשהו איבוד דרך של המשטרה והליכה בכיוון קיצוני נגד עצורי מחאה. התנהלות המשטרה הייתה לא פרופורציונלית בעליל. נועה שמחה לצאת החוצה". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "ביום שישי הותקף ח"כ השר איתמר בן גביר כאשר בילה עם ילדיו בחוף גאולה בת"א. על פי החשד תושבת ת"א, בת 27, השליכה לעברו חופן חול ונמלטה לתוך המים . שוטרים שהיו במקום עצרו אותה מיידית לחקירה ונכלאה בבית המעצר נווה תרצה".

"מחובתה של המשטרה למצות את החקירה עד תום ולמנוע את שיבושה ומעצרה של החשודה קיבל את אישורו של ביהמ״ש למרות הערעור שהוגש ע"י בא כוחה".
 
"אמש החליט בית המשפט לשחררה למעצר בית מוחלט, בתנאים ערבויות ופיקוח הוריה, שימנעו את החשש למסוכנות ושיבוש החקירה והחקירה נמשכת".

"באשר למצבה הרפואי של החשודה יודגש כי לשירות בתי הסוהר קיימים כלים לבחון את המצב הרפואי של עצורים ולטפל בהם על פי הצורך, ככל שיש". 

"לצערנו, במקום לגנות חציית קו אדום של חופש ביטוי, לאלימות פיזית כלפי שר במדינת ישראל, מדינה אשר חוותה אסונות על רקע אלימות אידאולוגית, ראינו השתלחות חסרת פרופורציה במשטרת ישראל. מסע ההכפשות הבוטה נגד המשטרה ושוטריה, כולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, ויוצרים תמונה מעוותת של המציאות ופוגעים בעבודת המשטרה ובלגיטימציה של שלטון החוק".

מעצר החשודה בהשלכת חול (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מעצר החשודה בהשלכת חול (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm