בראיון למעריב, ח"כ עמית הלוי הביע ביקורת חמורה בנוגע לראיון של נדב ארגמן בחדשות 12 הסופ"ש (6.9). הלוי פתח את ביקורתו באומרו: "שומע את הדברים שלו, שוב, בעיניים שלי זה היה נשמע יותר אמירות פוליטיות מאשר מקצועיות". הוא הדגיש כי יש לקחת את דבריו של ארגמן בפרופורציה, בהתחשב בהתבטאויותיו הקודמות: "אדם כזה בעיניי, כאילו, איבד את הלגיטימיות שנתייחס, איבד את הקרדיט שנתייחס בענייניות, והטענות שלו".

הלוי הזכיר אירוע מהעבר שבו ארגמן קרא "לפרק את החוזה עם המדינה" בעקבות הוויכוח על הרפורמה המשפטית. הלוי ציטט את ארגמן: "לפרק את החוזה עם המדינה, בגלל שהיה איזה ויכוח משפטי, שלא היה נראה לו". הוא הוסיף: "אני חושב שאדם מהסוג הזה, או לפחות כל עוד הוא לא חוזר בו באופן... מבקש סליחה ממש, בפרט שהוא גם טוען, או לפחות יש מימינו ומשמאלו, שטוענים שהאמירות הללו בדיוק הובילו לאותה התפרצות של חמאס".

נסראללה מנוטרל: חמינאי שלח למזכ"ל חיזבאללה מסר ברור לגבי ישראל
משבר בקואליציה: האיומים החדשים של עוצמה יהודית

הלוי המשיך וטען: "אני חושב שצריך לקחת את זה בפרופורציה, כיוון שהוא, את האמירות שלו, מי שקרא לפרק חוזה עם המדינה על ויכוח פנימי, כלומר לנצל את הכוח הצבאי או את הכוח, את הדרגות שניתנו לו כדי לשרת את המדינה, כדי לפרק אותה על ויכוח פנימי, לגיטימי ככל שיהיה, אני חושב שהוא צריך הרבה מאוד, כדי שניקח את האמירות לו ברצינות".

בהתייחסו לטענותיו של ארגמן לגבי ציר פילדלפי, הלוי אמר: "לומר שאין הברחות בפילדלפי, וגם אני אומר, עומד פה ראש שירות ביטחון קציני תחילת דעת, נניח שבא מומחה מאיראן, אחד... לדיוק טילים, להנדסה של מטענים בסדר גודל אחר. אדם אחד שעובר במנהרה, והמשמעות שלו היא עצומה, זה בכלל לא שאלה של כמות, זה שאלה גם של איכות".

עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ח"כ הלוי מדגיש את החשיבות הקריטית של השליטה במעבר רפיח כחלק מהשליטה הכוללת בציר פילדלפי. לדבריו: "כשאנחנו אומרים ציר פילדלפי, אני לא מתכוון לאיזה קילומטר ליד הים, או קילומטר ליד כרם שלום, קילומטר, לרבות מעבר רפיח, ולרבות מה שעובר מעל הקרקע".

הוא מסביר כי השליטה במעבר רפיח היא חיונית משתי סיבות עיקריות: ראשית, זהו הגבול הבינלאומי של ישראל, ושליטה בו מבטאת את ריבונותה של המדינה. שנית, יש לכך חשיבות ביטחונית עליונה, שכן מעבר רפיח משמש נקודת כניסה קריטית לרצועת עזה. הלוי טוען כי "העובדה שהיום במעבר רפיח, אין דגלי ישראל מתנוססים כמו מעבר אלנבי" היא בעייתית, ומדגיש כי ישראל צריכה להכריז על מעבר רפיח כ"מעבר יבשתי של הגבול הבינלאומי שלה, וככה זה הולך להישאר לעד". לדעתו, שליטה ישראלית במעבר רפיח היא הכרחית למניעת הברחות נשק וחומרים מסוכנים לרצועת עזה ולשמירה על ביטחון המדינה.

ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)
ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)