ח״כ צבי סוכות מסיעת הציונות הדתית שיגר היום (ראשון) מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, בו הוא דרש לקדם את החקירה בעניין הדלפת סרטוני האבטחה ממתקן שדה תימן.

כזכור, לפני כחודש פורסם בחדשות 12 תיעוד שעומד במרכז החקירה בפרשת שדה תימן, נגד חיילי המילואים שחשודים בהתעללות ובביצוע מעשה סדום במחבלי נוח'בה עצורים. התיעוד, שנלקח ממצלמות האבטחה במקום, מציג לכאורה את טענת התביעה הצבאית בנוגע לתקיפת מחבל החמאס, ולצידו פורסמו מסמכי חקירה נוספים, ביניהם בדיקת הפוליגרף שעברו הלוחמים. 

לאחר המעצר: כתב אישום יוגש נגד החשודה בהשלכת החול על בן גביר  
ח"כ מהליכוד תוקף: "נדב ארגמן איבד את הלגיטימיות שלו, אמירות פוליטיות"

הפריצה לבסיס שדה תימן (צילום: פלאש 90)
הפריצה לבסיס שדה תימן (צילום: פלאש 90)

במכתב ששלח ח״כ סוכות לגלנט נכתב: "למיטב ידיעתי, עד היום, למעלה מחודש לאחר האירוע, לא רק שלא נתפס המדליף אלא שגם אין כל התקדמות בחקירה. סחבת זו מעלה חשד לא מבוטל כי הפרקליטות הצבאית, האמונה על עשיית צדק, אינה מעוניינת לחקור את אנשיה מטעמים פסולים, וכי מבצעי עבירות חמורות אלה יחמקו ממשפט".

סוכות מוסיף: ״יתר על כן, הימצאותו של מדליף או מדליפים, המוציאים לאור חומרים צבאיים מסווגים מהווה סכנה בזמני שגרה, ועל אחת כמה וכמה בזמני מלחמה וחירום כשלנו. נוכח חומרת האירוע, ובשים לב להשלכותיו הקשות, והימצאות אדם המפרסם חומרים צבאיים מסווגים בתוך המערכת, אבקש לדעת בדחיפות היכן הדבר עומד ומה בכוונתך לעשות בנושא".

כזכור גם נגד ח"כ צבי סוכות נפתחה בדיקה בעניין אותה תקרית לאחר שפרץ למחנה שדה תימן בחודש יולי, יחד עם אזרחים וחברי כנסת נוספים. כפי שפורסם ב"מעריב", היועצת המשפטית לממשלה ופרקליטות המדינה הודיעו על פתיחת בדיקת הטענות שהוגשו נגד חברי הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) וצבי סוכות (הציונות הדתית) על הפריצה למחנה שדה תימן לפני חודש וחצי והסוגיה הועברה לידי לשכת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים.

צבי סוכות בשדה תימן  (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)
צבי סוכות בשדה תימן (צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90)


עם זאת, במכתב הובהר שאין בהחלטה בכדי לקבוע עמדה על הטענות, אלא מדובר בשלב רשמי של בדיקת הפנייה נגד אותם חברי כנסת. הבדיקה הגיעה בין היתר לאחר שיו"ר סיעת העבודה ח"כ אפרת רייטן פנתה ליועמ"שית בדרישה לפתוח בחקירה נגדם: "מדובר במעשי עבירה חמורים, הן מפאת הפגיעה בסמכות צה״ל על בסיסיו, והן מפאת ההפרעה לחיילי צה״ל בעת מילוי תפקידם. חוק החסינות אינו חל פריצה לבסיסים צבאיים. דרשתי לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת הפורצים, ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין".