שר הרווחה לשעבר, ח״כ מאיר כהן (יש עתיד) יוזם דיון בתמיכת שליש חברי ועדת החוץ והביטחון בנוגע לסוגיית ההדלפות החמורות: "בהתאם לתקנון הכנסת, החתמתי שליש מחברי הוועדה בדרישה מיו"ר הוועדה לכנס אותה לדיון דחוף בנושא".

"על ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לדון בהתנהלות מערך אבטחת המידע של צה"ל, כמו גם בחשד שגורמים בעלי אינטרסים, הדליפו את המסמכים הללו, כדי להפעיל מערך השפעה על הציבור הישראלי", המשיך. "מהלך שאסור היה שיתרחש וכאשר קיימים סימני שאלה ביחס לאמיתות המסמכים הוא אף מסוכן ובבחינת זריעת חדשות כזב".

המטרה - לחנוק את ישראל: זאת התרנגולת האיראנית שמטילה ביצי זהב | עמית יגור
אביגדור ליברמן חושף בראיון מיוחד: "ייתכן שגדעון סער ייכנס לממשלה בקרוב"

על הדרישה חתומים גם חברי האופוזיציה שמיוצגים בוועדה: גדי איזנקוט, עידן רול, אלעזר שטרן, שרון ניר, רם בן ברק ומאיר כהן. "מדובר בניצול ציני ומסוכן של מסמכים מסווגים שחובתנו כגוף המפקח על מערכת הביטחון לדון בו, להבין כיצד התרחש ומה ניתן לעשות כדי למנוע הישנות של דליפת מידע מסווג המוחזק בידי צה"ל", הוסיף כהן.

מחאה בעד עסקת חטופים (צילום: ליעם אדיב)

ברקע הדרישה של האופוזיציה עומדים שני פרסומים שונים בעיתונים באירופה כמו תוכנית הבריחה של סינוואר ואסטרטגיית הלחץ שלו על הציבור הישראלי - שלכאורה תואמים את הנרטיב שנתניהו מקדם ביחס לעסקה לשחרור חטופים והמשך הלחימה ברצועת עזה, מה שגורם לאנשי האופוזיציה לתהות האם מדובר בהדלפות מתוכננות מצד גורמים מדיניים בכירים, זאת במטרה לסייע להם פוליטית.