חבר כנסת לשעבר נחקר אתמול במשטרה במשך שעות ארוכות בחשד להפרת צו שיפוטי, במסגרת מאבק חברתי שהוא מוביל. החקירה התקיימה לאחר תלונה שהגיש נגדו עורך דין. קודם לכן פנה המתלונן נגד חבר הכנסת לשעבר לבית משפט, אך זה קבע כי לא מדובר בהפרה של הצו. הפרלמנטר לשעבר אמר: "עבריינים פנו לאיים עליי שארד מהמחאה".

השופט דב גוטליב, שדן בתיק, קבע בהחלטתו לאחר הודעת עורך הדין: "עיינתי בפרסומים הנטענים ולא מצאתי שהם מפירים את הצו. בכל מקרה, ככל שהוראות הצו יופרו, על המבקשים לפנות למשטרת ישראל שהיא הגורם המוסמך לחקור הפרות של צו שיפוטי". עם זאת נציין, כי שופט אחר טען כי כן מדובר בהטרדה.

קרב טיטאנים: האריס חשפה נקודת חולשה בולטת אצל טראמפ | סיכום הלילה הדרמטי
סגנו של סינוואר התקשר לאב המחבל והעביר לו מסר ברור

לנוכח קביעת בית המשפט, הגיש עורך הדין תלונה לפני כחודשיים, ורק אתמול כאמור נחקר חבר הכנסת לשעבר במשטרה. בסיום החקירה הוא הורחק מעיר מגוריו של המתלונן למשך 15 ימים ובתנאים מגבילים.

המנהרה בה הוחזקו ששת החטופים (צילום: דובר צה"ל)
תגובה ראשונית של חבר הכנסת לשעבר: ״מזה חודשים רבים אני נלחם בקרטל של עורכי דין נכלוליים שמגישים תביעות סדרתיות ביזאריות כנגד יזמים, בעלי עסקים וחיילי מילואים תמימים מתוך מטרה להעשיר את כיסיהם ולנצל לרעה את החוק בישראל. עכשיו הם מנצלים לרעה את מערכת המשפט והחוק גם נגדי. כחלק מהמאבק, אותם עורכי דין מהלכים עליי אימים בשיטות שונות, איומים מצד עבריינים, ופגיעה יום יומית בשלוות חיי, כולל תלונות למשטרה אשר מתבדות שוב ושוב, על מנת שאסוג מהמאבק ותיסלל דרכם להמשך העושק של ישראלים תמימים. לא אכנע אל מול רמיסת אזרחים תמימים״.
מהמשטרה נמסר כי "בניגוד לדברי הבלע והמידע הכוזב שהפיץ החשוד ברשת, ניתנה לו אפשרות בתחילת החקירה להיוועץ בסנגור אך הוא סירב. כאמור, בתחילת השבוע זומן לחקירה בחשוד בעקבות חשד להפרת צו הגנה שהוצא עי בית המשפט, לאחר שהתנהלותו הוגדרה ע"י בית המשפט כהטרדה מאיימת. לפיכך, הפרסום הרשתי מטעמו  שגוי, שקרי ואנו דוחים אותו על הסף, כמו גם את התנהלותו המבישה כלפי השוטרים, הראויה לכל גינוי".