שר החקלאות אבי דיכטר הגיע אתמול (שלישי) לסיור בעוטף, כחלק מסבב שהוא מקיים עם בכירי משרדו. בסבבים הללו, שמתקיימים בתדירות שבועית לערך, הוא נפגש עם חקלאים במטרה לשמוע ולנסות לפתור בעיות שהם מעלים. הסיור אמש כלל ביקור ופגישות בקיבוץ ארז, בכרם שלום ובמושב תלמי אליהו שבחבל אשכול, שם התלווה אליו גדי ירקוני, ראש המועצה. בתלמי אליהו, המתינו לו במקום מספר מוחים שקיבלו את פניו עם מגפון, באמצעותו קראו לעברו קריאות שונות.

"כה עלוב, כה מושפל": סערה ברשת בעקבות הראיון של אבי דיכטר

בין המוחים היה משה לוטם, אביה של הגר ברודץ', שנחטפה עם שלושת ילדיה מכפר עזה ושוחררה עמם משבי חמאס בעסקה בחודש נובמבר. לוטם ביקש למסור לשר את הספר "מר הפקרה", שהוא אסופת מאמרים שכתבו לאחרונה דמויות ידועות בציבוריות הישראלית, רבים מהם ממתנגדיו המוצהרים של ראש הממשלה, אך השר המשיך בדרכו לתוך הבניין כשלוטם קורא לעברו: "אל תתעלם ממני".

בהמשך, פנתה לדיכטר אביבית ג׳ון מקיבוץ בארי ואמרה: "משה רוצה לתת לך ספר, אבא של הגר ברודץ', לא היה לה ביטחון תזונתי בשבי! אתה יודע שהגעת לחבל-ארץ שיש בו חטופים ונרצחים, שאין פה מישהו אחד שלא מכיר חטופים ונרצחים? איך אתה מתעלם מאיתנו? אז למה באת? יש פה קודם כל אנשים, אחרי זה חקלאים ולחטופים שלנו אין ביטחון תזונתי".

אביבית תיארה למעריב את ההתרחשות מאתמול: "היינו קבוצה של אנשי העוטף שבאו למחות מול דיכטר מחוץ למפגש. אחד מאתנו - משה לוטם מקיבוץ גבולות - אביה של הגר ברודץ׳, רצה לתת לו את הספר 'מר הפקרה'. מה קרה בהמשך - רואים בסרטון".

היא המשיכה וסיפרה: "מיד לאחר שדיכטר נכנס, הגיע אלינו נציג מטעמו ואמר שדיכטר פינה חצי שעה כדי לשוחח אתנו. התנאי היה בלי מצלמות והקלטות. בזמן האירוע החלטנו בקבוצה שלא נסכים לתנאי, מאחר ודיכטר הוא דמות ציבורית ולא באנו למפגש פרטי".

אביבית ציינה כי לאחר מכן, כנציגת הקבוצה הכניסו אותה לדבר עם השר. "אמרתי לו, שאם המפגש נועד להכלת הכאב ללא עשייה שלו בסופו - אז מבחינתנו אין טעם". היא הוסיפה: "אמרתי לו גם שיש זעזוע עמוק בציבור, מכיוון שהפקרת החטופים הפכה להקרבה ולכן המחאה בעניין תתעצם".

לדבריה, "דיכטר אמר שהוא יושב עם משפחות חטופים והציע להיפגש בלשכתו", אך היא הדגישה: "עד כה אין עניין להיפגש אתו, ואם נושא החטופים מדבר אל לבו - אנחנו מצפים שיילחם למענם בקבינט".

השר אבי דיכטר מסר למעריב בתגובה: "השר רואה חשיבות רבה בשיח מתמשך עם משפחות החטופים וכן מקיים כל העת פגישות עימם. שיחות אלו, מטבע הדברים והרגישות המתבקשת, מתבצעות בחדרים סגורים, כך בוצע תמיד וכך ראוי שיבוצע. 

"לעצם העניין, אתמול (10/9) קיים השר פגישה בתלמי אליהו עם חקלאי העוטף, על מנת להנגיש עבורם פתרונות ולשוחח על הקשיים, יחד עם בכירי המשרד לרבות מנכ"ל המשרד אורן לביא. במהלך הפגנה שקוימה מחוץ לפגישה, ניגש לשר מר משה לוטם, אביה של הגר ברודץ' ששוחררה מעזה, אך השר מיהר לפגישה והנחה את הדובר להציע למר לוטם פגישה מסודרת. צר לנו שמר לוטם לא נעתר להצעה זו, אך איננו שופטים אדם בשעת צערו. 

"יצוין כי אחת מהמפגינות אכן קיימה שיחה עם השר דיכטר, בה הוסבר גם לה שלאור הרגישות והרצינות המתבקשת השר מעדיף לקיים פגישות אלו עם הקדשת הזמן הראויה לכך. השר ימשיך לקיים שיח שוטף עם משפחות החטופים, החללים והפצועים במלחמת 'חרבות ברזל'".