ביקורו ההיסטורי של נשיא המדינה יצחק הרצוג באלבניה, שהתרחש היום (חמישי) הביא עמו בשורות משמעותיות לשתי המדינות. ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה, הודיע במהלך הביקור על פתיחת משרד קשרי מסחר חדש בירושלים, צעד שמייצג את העמקת היחסים בין המדינות ואת הידידות העמוקה שבין שני העמים.

ראש ממשלת אלבניה, אשר נודע בעמידתו האיתנה לצד ישראל במהלך המלחמה ובמאבק נגד ציר הרשע, קרא במהלך הביקור להתאחד למען החזרת החטופים. ביקור הנשיא, שהוא הביקור הראשון של מנהיג ישראלי באלבניה, כלל גם פגישה עם עידית אהל, אימו של החטוף אלון אהל. רמה העניק לעידית ספר יצירות אומנות שלו כאות הערכה והביע את חשיבות החזרת החטופים.

נשיא המדינה הרצוג התייחס במפגש לחשיבות החזרת החטופים ואמר: "החטופים מוחזקים בשבי אכזרי בעזה, תוך הפרה בוטה של נורמות הומניטריות ואתיות. הקהילה הבינלאומית חייבת לעשות כל שביכולתה להשיבם הביתה. אנו נלחמים ביותר מאויב אחד, כאשר שובל הדם מקשר בין כל סוכני השנאה, ובעיקר איראן עם השנאה האנטישמית שלה".

נשיא המדינה, בוז'י הרצוג וראש ממשלת אלבניה, אדי רמה (צילום: דוברות בית הנשיא)
נשיא המדינה, בוז'י הרצוג וראש ממשלת אלבניה, אדי רמה (צילום: דוברות בית הנשיא)

ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה, הביע את תמיכתו בהחזרת החטופים ואמר: "אני מתפלל כל יום לחזרתו של אלון אהל ומקווה שיבחן את הספר שלי. אני רוצה לשלוח מסר של אחווה להוריי החטופים, להציע תנחומים לכל אלו שאיבדו את ילדיהם, ולאחל לכל אלה שעדיין ילדיהם בשבי, שיחזרו במהרה".

במהלך הביקור, הדגיש רמה את חשיבות זיכרון האירועים והקורבנות, והדגיש כי התמונות מהיום ההוא אינן רק זיכרון עבור ישראל אלא עבור העולם כולו. "התמונות הללו לא צריכות להימחק מההיסטוריה, וכל מי שמדבר על התקדמות חייב להתחיל מהן".