ברקע הסערה בעקבות מעצר הנשים שחילקו עלונים בבית הכנסת בהרצליה, בנו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שובאל, עקץ הערב (שבת) את המפגינים ורשם: "הסיבה שאבא שלי הורשע ב'תמיכה בטרור' היא חלוקת פלאיירים".

נציין כי בשנת 2004, בן גביר האב מצא את עצמו בצד השני של החוק כשהואשם בהפצת כרוזים בעלי תוכן פוליטי שנוי במחלוקת. האישומים נגדו כללו הפצת כרוזים הקוראים לממשלת ישראל "להוריד את הזרים מהר הבית" ו"לפעול למניעת פסילת יהודים בהר הבית". בנוסף, הוא הואשם בהנפת שלט עם הכיתוב "הח"כים הערבים הם גיס חמישי". 

בתגובה לאישומים אלה, בן גביר לא היסס להביע את דעתו הנחרצת על מערכת המשפט. "אינני מתפלא שאותה מערכת משפט, שאינה מגישה כתבי אישום בגין נשיאת דגלי אש"ף, מרשיעה אותי. הם רוצים לסתום לי את הפה," אמר בן גביר. בהתייחסו לדיון בנוגע לשלט, הוסיף: "אותה מערכת משפט שנתנה חופש ביטוי לעזמי בשארה ולמשוררים ערבים היא בעצם מרשיעה אותי. שוב הוכח שחלק משופטי ישראל הם אנשי שמאל דו-פרצופיים".

כאמור,התקרית, שהתרחשה אמש (שישי), כלל מעצרן של שלוש נשים בגין הסגת גבול לאחר שפיזרו פליירים עם תמונות של החטופים והכיתוב "שלח את עמי" בבית הכנסת בו מתפלל חבר הכנסת ויושב ראש ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין. בעקבות המעצר, התפתחה מחאה נרחבת. הבוקר (שבת) נצפתה שיירת מפגינים מלווה את אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת, תוך קריאות "בושה". השיירה, שכללה מאות מפגינים בהרצליה פיתוח, מקום מגוריו של אדלשטיין, נשאה דגלי ישראל וקראה לעברו "מפקיר ציון".

מח"ש פתחה בבדיקת אירוע מעצר הנשים שחילקו עלונים בבית הכנסת בהרצליה

הנשים שנעצרו שוחררו לאחר כשמונה שעות של חקירה בתחנת המשטרה בגלילות. שחרורן הגיע לאחר שמפגינים רבים התייצבו בתחנת המשטרה כדי למחות על מעצרן. בתגובה לאירועים. דוברות המשטרה מסרה כי התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת, והשוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים, כמקובל באירועים בהם קיים חשד לעבירה פלילית.

תמונות החטופים שפוזרו בבית הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)
תמונות החטופים שפוזרו בבית הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה בשל מעצרן, גורמים המקורבים לשוטרים המעורבים באירוע יוצאים להגנתם. "עניין שיקול הדעת נבחן על ידי המפכ"ל, ולהציג את השוטרים כמפלצות הוא מרחק רב מהמציאות. שתיים מהן היו מעורבות בעבר בהצתת צמיגים בכביש 2. אמנם אין עיסוק בבדיקתן, אך יש לעצור את מסע ההשמצות. המשטרה מתמודדת עם מגוון אירועים מורכבים, והנשים הללו אינן תמימות כפי שמוצג", טענו

חשוב לציין כי האירוע אליו התייחסו המקורבים לשוטרים התרחש בחודש יוני האחרון. אז דווח כי המשטרה עצרה שתי חשודות שהציתו צמיגים על כביש 2 לדרום. על פי הדיווח, שתי נשים תושבות הרצליה הצטיידו בצמיגים והציתו אותם.