אמש (ראשון) נחשפו בחדשות 12 שיחות המכילות אמירות קשות של מפכ"ל המשטרה החדש, דני לוי, ודובר המשטרה החדש, אריה דורון, כלפי הקהילה הגאה. בשיחה שהתקיימה בתחילת שנת 2024, כאשר לוי עדיין כיהן כמפקד מחוז חוף, הוא אמר לאחד המבקרים במשרדו: "מה פשר המכנסיים הצמודים האלה? אל תאמר לי שאתה משתייך לקהילה עכשיו. לא שאכפת לי, אין לי דבר אישי נגדם, אבל זה מעורר בי גועל. איני מסוגל לראות שני גברים הולכים יחדיו ברחוב אוחזים ידיים או מתנשקים בפומבי, זה מגעיל אותי".

בעקבות חשיפת ההקלטות, התפתחה מחאה נרחבת נגד רב-ניצב לוי ברשתות החברתיות, אשר צברה תאוצה והפכה לוויראלית. חבר הכנסת יוראי להב הרצנו הגיב בחריפות: "מפכ"ל הומופובי אינו מסוגל להיאבק בהומופוביה, וזוהי מציאות מבהילה, מזעזעת ובלתי נתפסת. בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת שמפכ"ל במדינה אחרת יאמר ששני יהודים האוחזים ידיים או מתנשקים מעוררים בו גועל. אין זה מפתיע שמוביל מצעד הבהמות, השר הכהניסטי הכושל, מינה מפכ"ל הומופובי. זהו המשך ישיר למדיניות הממשלה ההומופובית ביותר בתולדות המדינה. התוצאה: עלייה של 240% באלימות כלפי להט"בים במרחב הציבורי בישראל בשנה האחרונה בלבד. אנו נחושים לשנות מציאות זו".

מנכ"לית האגודה למען הלהט"ב, יעל סיני בילבש, הגיבה ופרסמה תמונה עם בת זוגה בליווי הכיתוב: "מגעילות את המפכ"ל". נתנאל אזולאי, דמות בולטת בקהילה הלהט"בית כתב: "זה אנחנו וזאת האהבה שלנו ואין דבר יפה מזה".

נציין כי הקהילה הגאה, בשל היותה קהילה שחשופה לאחוזי אלימות גבוהים, זקוקה באופן ספציפי להגנת המשטרה, הן במצעדי הגאווה והן בחיי היומיום. אמירות מסוג זה מצד מפכ"ל המשטרה עלולות לייצר חוסר ביטחון עמוק בחברי וחברות הקהילה, שעלולות לחשוש ששוטרים לא ירצו לספק להן הגנה.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מגנים את הכתבה המגמתית והשקרית, שפורסמה אמש בערוץ 12, שנועדה לפגוע במשטרת ישראל ובעומד בראשה - בחסות גורמים עלומים. נדגיש כי מפכ״ל המשטרה הוביל במשך עשרות שנים עשרות מצעדי גאווה בתל אביב, חיפה ובירושלים, פעל רבות למען הקהילה בקשב רב, בשיתוף פעולה פורה עם כל הרבדים של הקהילה וימשיך לעשות כן גם כמי שמוביל את המשטרה".