בעקבות ההסלמה: משאל טלפוני דחוף יתקיים הערב (שני) בשעה 20:00, בו יצביעו שרי הממשלה על הארכת המצב המיוחד בעורף - בכל רחבי המדינה, עד עשרה באוקטובר. זאת, למרות שאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

המשאל נועד להכין את הקרקע לשינוי מהיר של המצב, מאחר ובמצב חירום מיוחד יש לממשלה ולשרים סמכויות שונות לבצע החלטות. למשל - שר הכלכלה יכול לקבוע מדיניות בנוגע להשארת עובדים במקומות עבודה חיוניים, לאפשר לפיקוד העורף להתערב יותר, לקבוע מדיניות לרשויות המקומיות ועוד.

לאחר המטחים לעבר ישראל: צה"ל ביצע סיכול ממוקד בביירות
המתווך בעסקת שליט: "חמאס מוכן להחזיר את כל החטופים תוך שלושה שבועות"

במסמך שצורף לבקשה להארכת המצב המיוחד בעורף נכתב כי "ההכרזה על מצב מיוחד בעורף מאפשרת לפיקוד העורף להפעיל את סמכויותיו באופן רציף, ובין היתר להפעיל התראות והנחיות לתושבים במרחבים, טרם התממשות האיומים ללא תלות בהתנהגות האויב ולפשוט התקפות על ידו". 

עוד נכתב, כי "עקב ההתפתחויות האחרונות בזירת המלחמה וקיומן של סבירות גבוהה כי תתרחש התקפה על האוכלוסייה האזרחית בכל שטחי המדינה, ועל מנת לאפשר לגורמים אופרטיביים להנחות את העורף האזרחי תחת פעילות חיים, מוגשת הבקשה על מצב מיוחד בעורף בכל שטחי מדינת ישראל, באופן מיידי, ועד להודעה חדשה ובכפוף להערכת מצב מתמשכת".