חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) הגישה הבוקר (רביעי) תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חבר הכנסת ולדימיר בליאק (ישראל ביתנו) בגין השוואת מפלגת עוצמה יהודית לניאו-נאצים.

בפתח המכתב כתבה: "אני פונה אליכם בזעזוע עמוק כנגד חבר הכנסת ולדימיר בליאק בעקבות דברים איומים שאמר במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת. במסגרת דבריו, בליאק השווה את מפלגת עוצמה יהודית לניאו-נאצים".

זו לא דרכם: משבר חסר תקדים בין ארה"ב לישראל | דיווח
לא משכנע? הבלוף של נשיא איראן, שבעולם מסרבים לקנות

"ביום 17.9.2024, בדיון בוועדת הכספים, ח"כ בליאק התבטא בצורה קשה, כאשר כינה את מפלגת עוצמה יהודית 'ניאו-נאצית'", המשיכה. "השוואה זו לנאצים, האחראים לרצח שישה מיליון יהודים ולמעשי זוועה אחרים במהלך השואה, היא לא רק שקרית ופוגענית, אלא גם מבזה את זכר הקורבנות ואת משפחותיהם".

תקיפת המשגר שממנו בוצע הירי למרחב ואדי ערה (צילום :דובר צה"ל)

"חשוב לזכור שההשוואות לנאציזם בשיח הציבורי מביאות לפיחות ערכי בזוועות ההיסטוריות של השואה, ופוגעות בעומק הכאב הלאומי וההיסטורי של העם היהודי. אין מקום להשוואות אלו במערכת הפוליטית של מדינת ישראל, ועוד פחות מכך בתוך הכנסת, בית הנבחרים של מדינת היהודים", הוסיפה.

לאחר מכן כתבה: "דברי חבר הכנסת בליאק אינם בגדר ביקורת פוליטית לגיטימית, אלא הסתה חמורה, שמפיצה שנאה ומחלוקת. הבעת דעה, גם כשיש חילוקי דעות עמוקים, חייבת להיות במסגרת של כבוד הדדי והתבטאות הולמת. הדברים שנאמרו אינם עומדים באמות המידה האתיות והחוקיות הנדרשות מחבר כנסת בישראל".

ולדימיר בליאק (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
ולדימיר בליאק (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

בסיום המכתב ציינה: "אני פונה לוועדת האתיקה ומבקשת לנקוט נגדו בסנקציות כפי שתראו לנכון, ובנוסף לשלול לו זכות דיבור בוועדות לזמן מקסימלי ואף להרחיקו ממליאת הכנסת, על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".