עשרות משפחות שכולות הנמנות על 'משפחות שבעה באוקטובר' שלחו בשבוע שעבר מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, האחראית על עריכת טקס הזיכרון הממלכתי לטבח שבעה באוקטובר, בדרישה שלא לכלול את תמונותיהם ואת תמונות יקיריהם באירוע. רוני מועלם, אביה של נעמה מועלם ז"ל שנרצחה במסיבת הנובה בקיבוץ רעים בשבת השחורה, התייחס לדברים בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

"אנחנו עם הכאב, עם האבל, ואני מאמין שרובנו עדיין עם הזעם על מי שלא נטל את האחריות עד היום. כל מה שקורה בצפון, ופתאום יש איזושהי אופוריה", אמר בפתח השיחה. "במשך 15 שנה היה מנהיג פחדן שלא היה מסוגל לעשות זאת ואם הוא היה עושה מה שהיה צריך, 7 באוקטובר היה נמנע. לא צה"ל השתנה. מי שהולך לבחון מה הדעות הפוליטיות של משפחות שכולות, וזה מה שמניע אותו לבקר אותן או לא לבקר אותן, נשאר אותו פחדן, אותה ממשלה רופסת ושרים רופסים ופחדנים. אתמול על פי תאריך עברי מלאו 12 חודשים להירצחם של ילדינו, וכמובן שלא פגשנו אותם גם אחרי 12 חודשים".

יצא מהמיינסטרים בלבנון בעקבות החיסולים? מוקדם להספיד את חיזבאללה
בדרך ללבנון חדשה? "אפשר לפרק את חיזבאללה ולהחזיר את המדינה ללבנונים"

"למי שאין אומץ לזמן אותנו לטקס, להתייצב בפנינו, איזו זכות יש לו לבקש לעשות שימוש בכאלה תמונות? מאיפה הזכות הזו קמה לו? מי שלא מגיע לבתי עלמין ולא נותן דין וחשבון, מאיפה יש לו את חוסר הבושה והחוצפה לבקש לעשות שימוש בתמונות של בנינו? אסור לו לפחד לחטוף, כשצריך לחטוף חוטפים, זה תפקידו של מנהיג אמיץ. איפה שטעית אתה בורח? זה מנהיג?", זעק. 

טקס זיכרון פרטי שקיימו משפחות שכולות בבית העלמין באשדוד (צילום :אבי אשכנזי)

"לא קיבלנו תגובה מהשרה, לא קיבלנו דבר, אנחנו גם לא יודעים מה היה, אני מאמין שהרבה אנשים כמוני לא יגיעו אל המרקעים ויראו את הטקס. אנחנו הולכים לטקס פרטי בקיבוץ שדה נחום, כמובן שכל משפחה מוצאת את הדרך שלה. אני לא מכיר הרבה כאלה שהיו מגיעים לכזה טקס אם הוא היה נערך. הם קוצרים בדיוק את מה שזרעו. מי  שזורע שנאה, ריחוק, מבחן פוליטי של למי אתה משתייך ואז אחליט אם לבקר אותך".

על בתו בת ה-28 שנרצחה סיפר: "נעמה, עורכת דין שהחלה את דרכה, פתחה משרד, ילדה מקסימה, איך אמרתי בראיון קודם? הייתי מאותם הורים שבאספת הורים היה מגיע, עומד ואחרי שתי דקות הולך הביתה. ילדה צנועה. כשהייתי שואלת אותה 'נעמונת, רוצה שאכין לה משהו? היא הייתה אומרת לא אכפת לי'. זו הצניעות שלה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm