ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, נפגש אתמול עם משפחות חטופים ומשפחות שכולות באירוע זיכרון ל-7 באוקטובר במעונו שברחוב דאונינג 10 בלונדון.

בפתח דבריו, הביע סטארמר אמפתיה עמוקה לכאבן של המשפחות. "בלתי אפשרי שלא להרגיש את כאבכם בדברים שאמרתם לי, את הסבל שאתם חווים," אמר. הוא שיבח את אומץ ליבן של המשפחות ואת נחישותן להנציח את זכר יקיריהן.

ראש הממשלה התחייב לפעול ללא לאות להשבת החטופים. "אנחנו לא נוותר עד שבני משפחתכם ישובו הביתה," הדגיש. הוא ציין את מאמצי המשא ומתן הבינלאומיים, כולל מצד ארצות הברית, קטאר ומצרים. סטארמר סקר את האירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר, בהם נרצחו 15 אזרחים בריטיים ועוד אחד מת בשבי. הוא תיאר את המתקפה כפגיעה לא רק ביחידים, אלא בקהילות יהודיות ובמדינת ישראל כולה.

ראש הממשלה חזר והדגיש את מחויבותה של בריטניה לביטחונה של ישראל ולזכותה להגנה עצמית. במקביל, הוא הצהיר על מאבק נחוש באנטישמיות בבריטניה עצמה. לקראת סיום, קרא סטארמר לשחרור מיידי וללא תנאים של החטופים. הוא ציין כי בריטניה תומכת בהפסקת אש, אך הדגיש כי שחרור החטופים חייב להיות בראש סדר העדיפויות.

"אנחנו עומדים בסולידריות עם מדינת ישראל היום, אבל גם מחר נעמוד לצידכם," סיכם סטארמר את דבריו, מביע תמיכה מתמשכת במשפחות ובקהילות היהודיות ברחבי בריטניה ומעבר לה.