הממשלה אישרה היום (ראשון) תיקון להחלטה קודמת בנושא קידום תעסוקת אזרחים ותיקים בשירות המדינה. ההחלטה, שהובאה על ידי השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, מאי גולן, מבטלת את ההגבלה שקבעה עד כה קציבת זמן של 3 שנים להעסקת אזרח ותיק בתקן הייעודי בשירות המדינה.

ההחלטה שאושרה מרחיבה את היקף מסלול התעסוקה לאזרחים ותיקים עד לשנת 2030, עם יעד של העסקת 1,000 אזרחים ותיקים, שווה ערך ל-1,440,000 שעות שנתיות. השרה גולן ציינה כי השינויים הדמוגרפיים והעלייה בתוחלת החיים מצריכים היערכות מתאימה של המדינה. ההחלטה מתבססת על הצלחות התוכנית הקיימת, שהביאה לשורות שירות המדינה כוח אדם ותיק, איכותי ומסור.

במשרד לשוויון חברתי מדגישים כי מחקרים מצביעים על קשר חיובי בין תעסוקת אזרחים ותיקים לבין בריאותם ותפקודם הכללי. התועלות הצפויות כוללות שיפור במצבם הכלכלי, הנפשי והפיזי של האזרחים הוותיקים המועסקים. כמו כן, קיימת הערכה כי שילוב גדל והולך של אזרחים ותיקים בתעסוקה עשוי לצמצם את ההוצאה הציבורית על בריאות וקצבאות ולתרום לצמיחה במשק.

השרה גולן הדגישה כי ההחלטה תשפר את מצבם הכלכלי של האזרחים הוותיקים העובדים, לצד שיפור במצבם הבריאותי והנפשי. בנוסף, שילוב ותיקים בתעסוקה צפוי לסייע בהפחתת תופעת ה"גילנות" בחברה הישראלית, המתבטאת בתפיסה שלילית של מבוגרים כחלשים ובלתי מסוגלים בשל גילם הכרונולוגי.

ההחלטה היא חלק מתוכנית רחבה יותר להיערכות להזדקנות האוכלוסייה, המגובשת בשיתוף פעולה בין נציבות שירות המדינה, המשרד לשוויון חברתי, משרד האוצר, משרד המשפטים והמועצה הלאומית לכלכלה. התוכנית כוללת גיבוש מסלולי תעסוקה ייעודיים לאזרחים ותיקים במסגרת שירות המדינה.