סוגיית נוכחות כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון הפכה לנקודת מחלוקת משמעותית בזירה הבינלאומית. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הביע דאגה לגבי בטיחות כוחות יוניפי"ל, וקרא להרחיקם מאזורי הסכנה. נתניהו טען כי "הישארות יוניפי"ל בדרום עלולה לסכן אותם" והאשים את חיזבאללה בשימוש בהם כ"מגן אנושי".

מקורות דיפלומטיים דיווחו באל אח'באר הלבנוני כי ישראל מבקשת שכוחות יוניפי"ל ייסוגו 3 קילומטרים. לפי הדיווחים, ישראל מעוניינת לפעול באזור זה ומציינת כי אינה מתכוונת להתיישב שם לטווח ארוך. יתרה מכך, ישראל רומזת על רצונה באזור חיץ של 10 קילומטרים, כאשר האזור מעבר ל-3 ק"מ יהיה באחריות יוניפי"ל והצבא הלבנוני.

יוניפי''ל בלבנון (צילום: רויטרס)
יוניפי''ל בלבנון (צילום: רויטרס)

יוניפי"ל, מצדו, סירב לפנות את עמדותיו למרות התקפות ישראליות על מרכזי המשלחת. אנדראה טננטי, דובר יוניפי"ל, הדגיש את מחויבותם למנדט שקיבלו ממועצת הביטחון של האו"ם. מדינות אירופה, כולל איטליה, בריטניה, צרפת וגרמניה, גינו את ההתקפות על בסיסי יוניפי"ל וקראו להגן על כוחות השלום. לפחות 40 מדינות הביעו תמיכה ביוניפי"ל. ספרד הצהירה כי יוניפי"ל לא ייסוג, וצרפת דחתה את דרישות נתניהו.

שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, שוחח עם השר גלנט והדגיש את חשיבות הבטחת בטיחות כוחות יוניפי"ל והצבא הלבנוני. במישור הדיפלומטי, מקורות המעורבים בשיחות ציינו כי טרם הושגה התקדמות משמעותית לקראת הפסקת אש.  הם הביעו ביקורת על התנהלות ארה"ב בתיווך, וטענו כי היא מאפשרת לישראל זמן להשגת יתרונות צבאיים. לפי הדיווחים, ארה"ב ביקשה לאחרונה רעיונות להפסקת אש לדיון עם ישראל.