לאחר הודעת דובר צה"ל באשר לחיסולו הרשמי של אדריכל טבח השבעה באוקטובר, יחיא סינוואר, הפוליטיקאים החלו להגיב בסערה. בעוד באופוזיציה סימנו את החיסול כנקודת מפנה לעסקה לשחרור החטופים ומנגד בקואליציה ציינו: "לא נשקוט עד להשבת כל החטופים". 

מעט לפני צאת החג הראשון לצייץ היה יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד (יש עתיד) שכתב בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר): "‏ישראל צריכה לנצל את ההזדמנות למהלך מכונן סביב החטופים. לחתור לעסקה כוללת וגם להציע פרסים כספיים ומעבר בטוח לכל מי שיביא לידי כוחותינו חטופים". 

יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן הצטרף ללפיד: "כעת נותר לעשות רק עוד דבר אחד. להחזיר 101 ועכשיו!". יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״אני מבקש לברך את לוחמי צה״ל שהביאו היום לחיסולו של סינוואר. ‏זהו הישג חשוב עם מסר ברור - נרדוף את אויבינו עד כלותם, בכל זמן ובכל מקום".

עוד הדגיש גנץ: "‏המעגל נסגר, אך המשימה לא תמה. צה״ל ימשיך לפעול ברצועה עוד שנים, וכעת יש לנצל את שורת ההישגים וחיסול סינוואר, כדי להביא להשבת החטופים ולהחלפת שלטון חמאס". יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן כתב: ״כל כאלב ביג' יומו". 

כמו כן, לאור ההצלחה המסחררת של צה"ל, בליכוד עולים קולות על כך שזוהי ההזדמנות לעסקת חטופים. בהצהרה לתקשורת מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: לפני שנה חגגנו את חג הסוכות. באותה עת בדיוק, יחיא סינואר עסק בהכנות אחרונות לטבח השבעה באוקטובר. אני ניצב בפניכם היום כדי לבשר לכם שיחיא סינואר - חוסל". 

נתניהו פנה לתושבי עזה והדגיש: "מי שיניח את נשקו וישיב את החטופים אלינו - נאפשר לו לצאת ולחיות". והוסיף: "כעת ברור לכולם מדוע התעקשנו לא לסיים את המלחמה". 

גדעון סער שהצטרף לממשלה רק לאחרונה פרסם ציוץ תמיכה בנתניהו בו כתב: "טוב שהממשלה בראשות נתניהו לא כרעה תחת הלחצים המדיניים הכבדים ולא שעתה ל״עצותיהם״ של כל ״מומחי האולפנים״ ועמדה על השלמת המלאכה ברפיח". 

יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה (הליכוד) צייץ בשפה הערבית בפנייה לתושבי עזה ולמחבלי חמאס: "לפני שנה הוא צהל, עכשיו הוא חוסל. איפה אתם תהיו בעוד שנה? החזירו את החטופים, הניחו את נשקכם, הצילו את נפשותיכם". 

זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)
זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)

יו״ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "אודה ה׳ בכלל לבב בסוד ישרים ועדה. עם צאת החג התבשרנו על חיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר. תודה לקב״ה, תודה לצה״ל. לא ננוח ולא נשקוט עד להשבת כל החטופים".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: חיסול סינוואר - אבן-דרך חשובה במלחמה. חיסולו ללא מבצע מיוחד, אלא כחלק מעצם פעילות צה"ל ברפיח - מוכיח עד כמה חשוב שנכנסנו, ושלא יצאנו. נמשיך: להשבת חטופינו, להשמדת כל יכולות החמאס, להסרת כל איום מעזה כלפינו לשנים רבות".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "באבוד רשעים רינה, למשפחות החטופים היקרות והמודאגות אנו אומרים בלילה מרגש זה: לא שכחנו ולא נשכח. ישראל מחויבת בכל כוחה להחזיר את 101 אחינו ואחיותינו הביתה, בלא היסוס ובנחישות בלתי מתפשרת". השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר היה שונה בתגובותיו כהרגלו וכתב: "חיסול היסטורי ברפיח. חייבים להמשיך בכל הכח - עד הניצחון המוחלט!".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג בירך את צה"ל על חיסול סינוואר והוסיף: "כעת, מוכרחים ביתר שאת לפעול בכל דרך להחזיר אלינו את 101 החטופות והחטופים שמוחזקים באכזריות נוראה בידי מרצחי החמאס בעזה".

ח"כ בועז ביסמוט: "על גופתו של רב המרצחים המתועב נמצאה תעודת אונר"א! עוד תזכורת לכל אלו בקהילה הבינלאומית שממשיכים ללחוץ נגד החוק שהגשתי - להפסקת פעילות אונר"א בירושלים. בעוד כשבוע החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית".