שר הפנים לשעבר גדעון סער יצא לפסק זמן מהפוליטיקה לפני כמעט שנה. מאז הוא לא העניק ראיונות, אך הבוקר (רביעי) היה חשוב לו לדבר על החלטת בג"ץ בעניין חוק המסתננים.

בראיון ראשון מאז יצא לפסק הזמן, סער תקף בחריפות את החלטת בג"ץ על נושא המסתננים בראיון לניב רסקין בגל"צ. "בג"ץ שגה", אמר סער, "בפעם שלישית ברציפות ובתוך פחות משנתיים, בג"ץ התערב ופסל חקיקה של הכנסת, שמטרתה מתן כלים להתמודדות עם תופעה מאוד קשה של ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. פסילת חקיקה של הכנסת אמורה להיות נשק בלתי קונבציונלי".

שוהה במתקן חולות אינו מעודד מההחלטה: "אין תקווה בישראל"


בראיון התייחס סער גם לדיווחים לפיהם הוא קרוב לחזור למערכת הפוליטית. "הודעתי לפני כמעט שנה על פסק זמן מהחיים הפוליטיים כדי להיות יותר עם משפחתי", אמר, "לא השתנה שום דבר בעניין הזה וזה לא עתיד להסתיים בתקופה הקרובה".


עימותים בין מסתננים לתושבי דרום ת"א, אתמול. צילום: אבשלום ששוני 

לדבריו, כשיחליט לחזור לחיים הפוליטיים כולם ידעו זאת. ""אני נהנה מאוד מהחופש", הוסיף, "אני מאוד ממליץ לכל איש ציבור שלא חרד לכסאו לצאת לתקופה כזאת. זה נותן זמן לחשוב על הנושאים המרכזיים של מדינת ישראל מתוך מקום של פרספקטיבה".

שרת התרבות מירי רגב דווקא הביעה היום בגל"צ שביעות רצון מההחלטה ואמרה: "זאת ההזדמנות שלנו להחזיר את המסתננים לארצם. כי השופטים מנעו גל צונאמי בכך שלא ביטלו את החוק, ובכך שלא ביטלו את מתקן חולות, שזה היה הפחד הגדול שלנו. בתוך שנה משרד הפנים והמשפטים יכולים להחזיר את מסתננים לארץ מוצאם בחזרה".