יו"ר ועדת השקיפות בכנסת ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) ויו"ר מרצ זהבה גלאון פנו הבוקר (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולמבקר המדינה במטרה לעכב ואף לפסול את העברת האחריות על לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) ממשרד ראש הממשלה לידי שרת התרבות מירי רגב.



ח"כ שפיר פנתה ליועמ"ש ולמבקר המדינה על מנת לעכב את העברת תקציבי לשכת הפרסום הממשלתית לרגב עד שיפורסם הדוח בעניינה. זאת, כיוון שלפני פחות משנה פורסמו בתקשורת דברים המעלים חשדות חמורים ביותר נגד רגב לפיהן העבירה מיליוני שקלים למשרד פרסום ללא מכרז. בהקלטות שפורסמו נשמעה רגב משוחחת עם יועציה בניסיון לתאם עמדות ולהסביר מדוע הועברו תקציבים בצורה זו.



לדברי שפיר "נראה שנתניהו מחפש בכל רגע נתון את הדרך הכי מופרכת והזויה לזלזל במופגן באזרחי המדינה - ואז בוחר בה. לא ייתכן שתקציבי העתק שמועברים לפרסום הממשלתי ינוהלו על ידי מי שעניינים דומים באחריותה עדיין נמצאים תחת בדיקת מבקר המדינה. אני קוראת ליועמ"ש לעצור את העברת האחריות הזו, אשר בין כה וכה לא נעשתה ממניעים ענייניים, עד לפרסום ממצאי הביקורת על רגב".



סתיו שפיר. "נתניהו מזלזל באזרחים". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"יאפשר לה להטיל מרות על כלי התקשורת"


במקביל פנתה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפסול את העברת הפעילות של לשכת הפרסום הממשלתית, בהיקף של 300 מיליון שקלים למשרד התרבות והספורט, לאור השיקולים הלא מקצועיים שעומדים בבסיס המהלך. בפנייתה כתבה גלאון: "על השר הממונה על פעילות הלפ״מ יהיה לאייש בקרוב את תפקיד המנכ״ל, וכך רגב תזכה לא רק בשליטה מלאה בצינור כספים של 300 מיליון ש״ח המועברים לכלי תקשורת, אלא גם תזכה למנות את הגורם הבכיר בלפ"מ".



גלאון הוסיפה כי "ברור לכל בר דעת שאין שום קשר בין משרד התרבות והספורט לפעילות הלפ״מ, כך שהסיבה היחידה להעביר את התחום לאחריותה של השרה רגב היא להעתיר עליה עוד כוח פוליטי ותקציבים ולאפשר לה להטיל מרותה על כלי תקשורת שנמצאים בקשרים מסחריים עם הלפ״מ, וזאת בניגוד לכל שיקול מקצועי ותוך הפרה בוטה של כללי מנהל ציבורי תקין".



אתמול הודיע נתניהו במפתיע בישיבת הממשלה כי החליט להעביר את האחריות על לשכת הפרסום הממשלתית ממשרדו לשרת התרבות. ההודעה התקבלה בהפתעה שכן לא הופיעה כלל על סדר יומה של הממשלה.