הזכייה של ירדן ג'רבי אמש במדליית הארד, גרמה להתרגשות רבה בקרב אזרחי המדינה, ויש מי שמנסה גם להעביר חקיקה, אשר תעזור למדליסטים האולימפיים של ישראל, להמשיך בחייהם עם עזרה גדולה מהמדינה. בהצעת חוק שהגיש היום (רביעי) ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), נכתב כי יש להעניק תגמול חודשי למדליסטים אולימפיים למשך כל ימי חייהם.



בהצעה נכתב כי "ספורטאים אולימפיים מקדישים את חייהם לספורט ולעיתים מוצאים עצמם עם פציעות חמורות שגודעות את הקריירה שלהם בגיל מוקדם. ספורטאים אלו נפלטים לעיתים לשוק העבודה בגיל מאוחר יחסית ללא יכולת לכלכל עצמם. מדינת ישראל חייבת להוקיר להם כבוד ולדאוג שכמה שיותר ספורטאים יגיעו למעמדים אלו ללא חשש לעתידם.



הצעת החוק מציעה לתגמל ספורטאי שזכה במדליה אולימפית (ארד, כסף או זהב) במשחקי האולימפיאדה (למעט המשחקים הפאראלימפיים) בתגמול חודשי בשווי של משכורת מינימום. זאת בתמורה לפעילות חינוכית/ספורטיבית לה יקדיש הספורטאי יום אחד בשבוע. את תכני הפעילות החינוכית, שתתפרס לאורכה ולרוחבה של המדינה, יקבע משרד התרבות והספורט.



ח"כ פורר הוסיף כי: "ג'רבי הביאה כבוד למדינה ומשמשת כשגרירה של הרוח הספורטיבית. אנחנו צריכים לעודד ספורטאים להגיע למדליות ולהישגים ורק על ידי הבטחת עתידם הכלכלי נוכל לעשות כך. המטרה היא למנוע מצב שבו הספורטאים נשכחים כעבור מספר שנים ונאלצים לרדת מהארץ ולחפש עבודה, בדיוק כפי שקרה עם מיכאל קלגנוב". 



כיום ישנם שבעה מדליסטים אולימפיים, לכן חוק זה לא יעלה על 400,000 ש"ח בשנה למשלם המסים. אגב, הספורטאים זוכים בדרך כלל למענק מכובד מאוד מהוועד האולימפי, שעוזר להם, כשבנוסף הם מקבלים בדרך כלל גם קמפיינים פרסומיים, שעוזרים להם לשלשל לכיסם סכומים מכובדים. ג'רבי עצמה תקבל 250 אלף שקל על ההישג.