"חייב להימצא פתרון לבעיה הפלסטינית מכיוון שהמשך קיומה מעודדת את הקיצונים ואת האלימות במזרח התיכון", כך אמר היום (שני) עבדאללה, מלך ירדן, בראיון  לעיתון ירדני. "אי פתרון הסוגיה הפלסטינית בצורה צודקת והוגנת מביא את הסכסוך הישראלי-פלסטיני להתרחק מפתרון שתי המדינות", אמר המלך. "הדבר מחזק את האלימות והקיצוניות באזור".



בראיון שהעניק לעורך עיתון "אל-פורסאן" הירדני, מוחמד חסן אל-תל, הדגיש המלך עבדאללה, כי הממלכה היא התומכת האמיתית של העם הפלסטיני, ורואה בסוגיה הפלסטינית סוגיה לאומית ממדרגה ראשונה.



בסוגיית ירושלים ו"עליית הקיצוניים היהודים למסגד אל-אקצא", על פי הגדרת העורך, אמר המלך, כי "האחריות כלפי המקומות הקדושים למוסלמים בירושלים נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו בזירה הבינלאומית. אנחנו משתמשים בכל היכולות שלנו במטרה להגן על מסגד אל-אקצא בשלמותו, שכן המסגד אינו ניתן לחלוקה או שותפות", בהתייחסות לאפשרות של חלוקת זמני התפילות בהר הבית גם ליהודים, כפי שנעשה במערת המכפלה בחברון.



"הגנו בהצלחה על עמדה זו באו"ם ובאונסק"ו, ואנו שומרים לעצמנו את כל האופציות המדיניות והחוקיות כדי להגן על המקומות הקדושים", הוסיף המלך עבדאללה.



מלך ירדן התבטא בחריפות נגד ישראל, והאשים אותה באחריות להפרות בהר הבית. "אנחנו ערים להפרות חוזרות ונשנות של ישראל והקבוצות הקיצוניות בירושלים, כולל הניסיונות הבוטים לשנות את הסטטוס קוו בעיר, את המורשת שלה ואת זהותה ההיסטורית", אמר, "אנו עדים גם להפרות של זכויות התושבים הערביים והצקות כלפיהם כדי לעקור אותם מבתיהם, וכן פגיעה במקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים".