ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם שרת התרבות מירי רגב, כדי לדון באפשרות כי הוא יינאם בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. הנושא עולה לדיון מחודש, לאחר שנפסל לפני מספר חודשים, אחרי שגורמי אבטחה הסבירו כי השתתפותו תקשה על המשפחות השכולות להגיע לקברי יקיריהם. נתניהו הודיעו אז כי הוא מוותר על הכבוד. גורם פוליטי בליכוד אמר הערב (שלישי) בשיחה עם "מעריב-אונליין" כי דבר לא השתנה מבחינת דרישות האבטחה והמהלך הוא "נטו כדי להראות לאדלשטיין מי יותר חזק".
הטקס המתקיים מדי שנה בהר הרצל נמצא תחת אחריות הכנסת ובאופן מסורתי הנואם המרכזי בו הוא יו"ר הכנסת. בשבוע האחרון נחשפו ב"כאן 11" הקלטות של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בשיחה עם כתבים, בהן הוא נשמע מבקר את התנהלות סיעת הליכוד וראש הממשלה נתניהו בעיקר באופן התנהלותו. אדלשטיין התייחס לנעשה במליאה בזמן נאומים של נתניהו "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית. כשהוא מדבר כראש ממשלה אף אחד לא מפריע לו. ברגע שזה הופך ל'אתם אבל', 'אתם חמוצים' - אז מתחיל כל הבלגן וחבל שזה ככה", ציין, "הוא מושפע מטראמפ, שאמר שאם הוא יירה במישהו - הדבר יוסיף לו קולות".
ניתן להעריך כי נתניהו לא אהב את מה ששמע ולכן התזמון של "הבחינה מחדש" של נאומו בטקס המשואות מעלה חשד כי זו דרכו של נתניהו להפגין מול אדלשטיין את מורת רוחו על הדברים שאמר. 

כזכור, לפני מספר חודשים הציגה שרת התרבות את האפשרות כי ראש הממשלה נתניהו יהיה הנואם המרכזי ביום העצמאות ב-70 של המדינה. לאחר בחינה של גורמי האבטחה התברר כי השתתפותו של נתניהו בטקס בערב יום העצמאות תקשה את הכניסה למשפחות השכולות הבאות לפקוד את קברי יקיריהם ביום הזיכרון. נתניהו הודיע כי הוא מוותר על הכבוד. מלשכת יו"ר הכנסת סירבו להגיב ומלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.
מטעמה של השרה רגב נמסר: "השרה רגב ממשיכה לומר כי מבחינה ביום העצמאות ה-70 יתקיים טקס אחד בלבד שבו אמורים לנאום יו"ר הכנסת, הנשיא, ראש הממשלה ונציג המנהיגים הבכיר ביותר שיגיע להשתתף בטקס. זה מה שהוחלט בוועדת סמלים וטקסים וזה מה שצריך להיות"