יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לביקורת של ראש הממשלה נפתלי בנט נגד המומחים במערכת הרפואית: "שמעתי את נאום בנט באו"ם, מאוד הופתעתי שבנאום כזה שהוא בין לאומי כאשר כל העולם מקשיב, אם הוא מקשיב, שהאסטרטגיה של רה"מ זה לתקוף את הרופאים ולדבר על הקורונה". 

"מאוד הופתעתי ונפגעתי מהגישה של רה"מ כלפי רופאי ישראל. לא יכול להיות מצב שרופאים שנמצאים בחזית מוצאים עצמם תחת ביקורת קטלנית כאשר מדברים על זה בכל העולם. גם חברים מהעולם התקשרו לשאול מה קרה וכמובן רופאים בישראל מאוד נפגעו מהגישה הזאת", הוסיף. 

לדבריו, "זו פגיעה באנשים שנמצאים בחוד החנית במאבק בנגיף קורונה. וזה יכול לגרום לדה־מורליזציה, פגיעה באנשים שרוצים לשרת את הציבור. זה מאוד פגע בנו וזה לא במקום היה, אני בהחלט דורש התנצלות מראש הממשלה". 

בהמשך, התייחס פרופ' חגי גם לביקורת המופנית נגד ד"ר שרון אלרעי פרייס ואמר כי "כתבנו מכתב ודרשנו להפסיק עם ההכפשות נגד שרון אלרעי פרייס שעומדת בחזית, היא עובדת לילות כימים, אישה חרוצה, דעתנית ולומדת את הסוגייה לעומק ומוערכת בעולם כולו. לגיטימי שהיועצים הרפואיים שמביאים את הדעת המקצועית יעברו ביקורת בקבינט הקורונה". 

"לא חייבים לקבל את דעתם המקצועית של הרופאים. על זה אין חולק, כי בסופו של דבר המנהיגים, השרים הנבחרים, הם שצריכים להחליט מהי האסטרטגיה הנכונה לאחר ששקלו את כל השיקולים", אמר. 



בנוגע לטיפול בקורונה, יו"ר ההסתדרות הרפואית תמך בגישה הממשלתית ואמר כי בזכות המלצת מומחי הבריאות, האוכלוסייה בישראל מתחסנת כעת גם בחיסון השלישי. על זה לא מגיעה ביקורת כזו קטלנית כלפי רופאים שעושים לילות כימים. זה ברור לנו כשמש שראש הממשלה והממשלה שלו צריכה להחליט, אבל צריך לתת לרופאים המקצועיים להציג את דעתם המקצועית ולא להיות תחת לחץ כלשהו להציג רק את דעתם של מקבלי ההחלטות". 

"זה טבעי שמי שמתעסק ברפואה ובהצלת חיים ירצה להוריד את מספר מקרי התמותה והתחלואה, ככל שהתחלואה עולה כך תעלה גם התמותה כי יהיו יותר הדבקות. אנחנו מאוד מוטרדים מפתיחת בתי הספר וזה לגיטימי", הוסיף. 

כמו כן, התייחס פרופ' חגי גם למצבה של מערכת הבריאות ולספיקה של בתי החולים וטען כי התריע לפני כחודש שהמערכת נמצאת באי ספיקה. "היחידות לטיפול נמרץ מלאות, מחלקות פנימיות מלאות ואנחנו עוסקים גם במחלות אחרות. הצוותים הרפואיים שחוקים מעל שנה וחצי עוסקים בעבודה הסיזיפית הזאת ללא ימי חופש בגלל מצב הקורונה, האחיות שחוקות ונופלות מהרגליים".

מחאת מנהלי בתי החולים הציבוריים (צילום: מרק ישראל סלם)
מחאת מנהלי בתי החולים הציבוריים (צילום: מרק ישראל סלם)


"המערכת נמצאת באי ספיקה של מחסור בכוח אדם ומחסור במיטות טיפול נמרץ והתרעתי על זה. אנחנו בגל השלישי טיפלנו ביותר חולים נובע מזה שלא הייתה שפעת, היום יש מחלות אחרות. אנחנו לא מזניחים את החולים האחרים. אם רוצים להוריד את מקרי התמותה צריך להעלות את הצוותים הרפואיים. בנט הבטיח 2,400 צוותי רפואה, עד היום קיבלנו אולי שליש מזה. צריך לתת מידי את כל התוספת בשביל שנוכל לעבוד ולתת שירות לאזרחי ישראל", הוסיף. 

בסיום, גינה את החלטת המתמחים לפתוח בשביתה ואמר כי הוועדה שהקיים המליצה לקצר את התורניות, אולם "אנחנו לא חושבים שבזמן קורונה צריך לאיים בשביתות. המטרה של זה לא לפגוע באיכות ההתמחות ונעשתה עבודה מאוד יסודית של כל האיגודים המקצועיים יחד עם מתמחים וסטאז'רים, מול משרד הבריאות אנחנו עובדים לקצר את התורנויות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/ 103fm