יו"ר הקואליציה עידית סילמן חוותה לא מעט דברים מאז כניסתה לתפקיד המחייב. הבוקר (שלישי) היא שוחחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, על מנת להתייחס דווקא לדברים הקורים בתוך מפלגתה (ימינה), כאשר במוקד העניינים עמדו היחסים בין ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד.

בתחילת השיחה נשאלה סילמן על היחסים בין רה"מ בנט והשרה שקד, לאחר שנראה כי בנט לא מגבה את חברת מפלגתו ושותפתו הפוליטית הוותיקה: "כן, האחריות לכניסה לישראל מוטלת על השרה איילת שקד. היא עושה את זה בהחלט בתיאום עם משרד החוץ, בתיאום עם ראש הממשלה, הם מדברים כל הזמן, הם בקשר כל הזמן. דווקא אני רואה גיבוי לשרה איילת שקד, גם מתוך הקואליציה".

איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"היא עובדת במשותף עם משרד החוץ, עם שר החוץ, עם שרת הקליטה פנינה תמנו־שטה. אם אתם מתכוונים שראש הממשלה צריך עכשיו ללכת ולחרוך אולפנים כדי לגבות את השרה, אז ככל הנראה, אתם יודעים, זה לא יקרה, לא בגלל שזאת שקד, כי הוא פשוט ראש ממשלה והוא מנהל מדיניות, והוא סומך על השרים שלו, בטח על השרה שמנהלת מדיניות מאוזנת והגונה", הסבירה חברת הכנסת.    

יו"ר הקואליציה הרחיבה מעט יותר על היחסים בין שני מנהיגי ימינה ואמרה כי "אני יודעת שהם נמצאים בקשר מאוד מאוד הדוק, קרוב ומתעדכן כל הזמן. וכן, צריך לומר ששרת הפנים, היא בהחלט גדולה והיא בהחלט אחראית ואנחנו סומכים עליה, שרי הממשלה וגם ראש הממשלה וגם אנחנו חברי ימינה. אנחנו יודעים ובטוחים וגם רואים שהיא פועלת בצורה הגונה ומאוזנת ששומרת על ביטחונה של מדינת ישראל, ולא נאלמת דום מצד שני ומסייעת ככל שניתן". עוד היא הוסיפה כי היא מאמינה ששקד לא נגררת אחר האירועים.

חברת הכנסת גם התייחסה לסערה הנוכחית סביב שרת הפנים, בעקבות קליטת העלייה וקביעת המכסה לפליטים מאוקראינה. "אני חושבת שהחברה בישראל ובכלל בעולם, קודם כל צריכה להיות גאה בעשייה של מדינת ישראל בקליטת העלייה. בראש ובראשונה צריך לזכור שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו נערכים כאן לקליטה של בערך 100 אלף זכאי חוק השבות", טענה.

על נושא הפליטים ציינה יו"ר הקואליציה כי "יש את הפליטים שהם זכאי חוק השבות, וגם פליטים שהם אינם זכאי חוק השבות, אז כן, בהחלט שרת הפנים נוהגת, אני חושבת, בצורה מאוזנת והגונה. אנחנו ראינו את המראות מנתב"ג, שזה היה קשיי ארגון נקודתיים של תחילת המבצע, והדבר הזה ישר טופל. נעשית פה כל הזמן עבודה תוך כדי תנועה וחשיבה ובקרה, ואף אחד לא נאלם דום, ומדינת ישראל לא עוצרת מלכת. רק אתמול הועלתה החלטת ממשלה להוצאת משלחת רפואית, ישראלית, להקמת בית חולים שדה על אדמת אוקראינה. אנחנו הראשונים שנהיה על אדמת אוקראינה".

למרות ההתמקדות במפלגתה, סילמן התייחסה גם לסיכויי ההישרדות של הממשלה וטענה: "זו לא ממשלת שינוי בעיניי, אני קוראת לזה ממשלת מבחן". "אנחנו כל הזמן נבחנים על העקרונות שלנו, על המקום שלנו. בטח אני, כנציגת ימין, כנציגת הציונות הדתית, כנציגת המסורתיים, דברים שנבחרנו בשבילם וכן זה צריך להיות", אמרה יו"ר הקואליציה.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm