מסר ברור מארה"ב לישראל: בימים אלה נרשם חשש כבד של גורמים בכירים בממשלה האמריקאית עקב מה שנראה כמו מינויו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון הבא. האם הם עלולים לטרפד את המינוי הצפוי לקראת השבעת הממשלה? הכתב המדיני ברק רביד ('וואלה') שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM הביא פרטים נוספים על הידיעה.

"מה שאני מבין, גם משיחות עם כמה בכירים אמריקאים, הוא שהממשל מסתכל בעיקר על מינוי שר הביטחון. הם די השלימו עם העובדה שבן גביר ימונה לשר ביטחון הפנים, ועכשיו עברו למשרד הביטחון", הסביר בפתח דבריו.

לטענתו, יש חשש גדול שסמוטריץ' הולך להיות במשרד הביטחון. "שר הביטחון הוא השר שאחראי על מערכת היחסים החשובה ביותר של ישראל עם ארה"ב - מערכת היחסים הביטחונית. לכן זה מאוד חשוב להם. איך אמר לי אמריקאי אחד: 'לזהות שר הביטחון הבא תהיה השפעה על כך מערכת היחסים, לא רק בנושאים הביטחוניים'".

כשרביד נשאל האם האמריקאים חושבים שהם יכולים לקבוע מי יאייש תפקידי מפתח, השיב כי זו לא תהיה הפעם הראשונה. "ממשלות עושות את זה בהרבה מאוד מערכות יחסים, כולל מדינת ישראל עצמה. לכן, זה לא משהו לגמרי בלתי מקובל. אני לא בטוח שהוא לא יהיה, אני חושב שמה שזה אומר זה או שהוא לא יהיה, או שהוא יהיה ותהיה לזה השפעה על מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM