מטה משרד החוץ הורה לשגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן לבטל מסיבת עיתונאים שעמדה לערוך מחר במעונה עם כתבי חוץ בצרפת, שאורגנה על ידי איגוד כתבי החוץ. זאת לאחר שהביעה בשיחות סגורות את אי־רצונה לשרת את ממשלת הימין שבדרך.

יש לציין כי גרמן הביעה את עניינה לקיים את הפגישה וכבר החלו ההכנות המעשיות למפגש, כולל בדיקת מסמכי הזהות של המשתתפים (בהם גם כתבים ממדינות מוסלמיות וערביות). ההסבר הרשמי לביטול הפגישה שניתן לכתבי החוץ הוא "העיתוי הפוליטי הרגיש בישראל", והובטח כי היא תתקיים תוך כמה שבועות, "כשהתמונה הפוליטית תתבהר". 

מאז הבחירות בישראל קיימה השגרירה גרמן תדרוך לעיתונאים אנגלו־אמריקאיים בפריז, וגם מפגש זה נדחה פעמיים לפני שהתקיים. גורמים דיפלומטיים בפריז מניחים כי התדרוך שנדחה יתקיים, כנראה, כבר עם יורשה של גרמן בתפקיד, וכי הביטול נובע מדבריה של גרמן בשיחות סגורות, שבהם אמרה שעם הרכבת הממשלה תתפטר ותשוב לארץ משום ש"אינה מעוניינת לייצג ממשלת ימין קיצוני, שאיתמר בן גביר הוא אחד משריה". 

גרמן, שכיהנה בעבר כשרת הבריאות מטעם יש עתיד, מונתה לתפקידה כמינוי אישי על ידי שר החוץ דאז יאיר לפיד באוקטובר 2021 - זאת לאחר שתפקיד השגריר בפריז לא אויש במשך שנתיים - והגיעה לפריז בינואר 2022, כשאת כתב ההאמנה הגישה לנשיא צרפת רק ביולי השנה. לפי מקורות מדיניים, גרמן שוחחה עם לפיד על כוונתה לעזוב את תפקידה בפריז, והוא בתגובה ביקש שתמתין עד להרכבת הממשלה, ורק לאחר מכן תקבל החלטה רשמית. 

מטעמה של גרמן נמסר: "כשתושבע הממשלה, שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן תקבל את החלטתה". בחוגים התקשורתיים בפריז אמרו כי הביטול פוגע בדימויה של ישראל ו"גרם סיפוק לגורמים עוינים לישראל" בקרב כתבי החוץ, שהתנגדו לקיום התדרוך. בסוף השבוע תערוך גרמן במעונה את האחרון בסדרת הקונצרטים של מוזיקה צרפתית שאירחה במשך השנה.

מקורות פוליטיים אומרים כי מי שבולט כמועמד המוביל להחליף את גרמן בתפקידה, אם אכן תתפטר ותחזור לארץ, הוא מקורבו של נתניהו יוסי שלי, שכיהן בעבר כשגריר ישראל בברזיל ושימש בבחירות האחרונות כראש קמפיין השטח של מפלגת הליכוד. לפי שעה, שאר בעלי התפקידים במכסת המינויים הפוליטיים של ממשלת לפיד במשרד החוץ לא הודיעו על כוונתם להתפטר.

בדרך כלל ממשלות חדשות אינן ממהרות להדיח שגרירים פוליטיים של ממשלות קודמות, כך שהם לא חייבים להתפטר ויכולים להישאר בתפקידם עד לגמר החוזה שלהם, שחתום לשלוש שנים. כך למשל, בנט ולפיד לא החזירו לארץ את שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי, ואת שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן – שניהם ח"כים לשעבר מהליכוד ומינויים פוליטיים של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.