המפלגות קיימו היום (שני) את ישיבות הסיעה שלהן, זאת ברקע הימשכות המחלוקת הקשה בכנסת בנוגע לרפורמה המשפטית. בפתח ישיבת סייעת הליכוד, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאסון רעידת האדמה בטורקיה וסוריה ואמר כי "קיבלנו פנייה מטורקיה לסיוע, אחר הצהריים יצאו משלחות בהנחייתי של חילוץ הצלה ועזרה רפואית. אישרתי גם עזרה הומיניטרית בסוריה".

"נתניהו מובל": רוני אלשיך מבקר בחריפות את התנהלות ראש הממשלה
שר בממשלה על פשרת הנשיא: "לא צריך לעצור כי יש אקדח שמונח על השולחן"

בהמשך, התייחס להסלמה הביטחונית ואמר: "לפני שבוע נרצחו שבעה אזרחים ע"י אנשים שמנסים גם לרצוח יהודים וגם לעקור אותנו מארצנו. אתמול אישרנו נטיעה של יישוב חדש בעוטף עזה. התשובה ההולמת בטרור זה להלום בטרור, ולנטוע את שורשינו כאן".

גנץ ממשיך לתקוף את הרפורמה: "המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף את "דהירת" הקואליציה לעבר הרפורמה, ואמר: "אם הדהירה תימשך, נשתמש בזכות השביתה". עוד ציין כי "אני קורא לציבור להמשיך להביע את מחאתו בכל הכלים החוקיים, בכנסת ברחובות ובכל מקום. אם הדהירה תימשך המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת".

הוא הציג, לתפיסתו, את מטרות הממשלה: "פסקת ההתגברות כדי למנוע כל שיוויון בנטל. רוב פוליטי בוועדה לבחירת שופטים, פוליטיזציה של הייעוץ המשפטי במשרדים, בשביל שכל שר יהיה שריף, וביטול עילת הסבירות תוך פגיעה באזרח הקטן".

"הם לא עושים מה שיעזור לאזרח, הגדלת כמות השופטים, הגדלת השקיפות. אנחנו חוגגים היום את יום ההולדת לכנסת, לצערי מהאסיפה המכוננת, המקום הזה הפך לזרוע המחוקקת של הממשלה. המצב שבו כל יש שמושטת נדחית, מביש. הזלזול והיוהרה ראויים לגינוי, אין בהם כל ממלכתיות", המשיך לתקוף.

סמוטריץ' תוקף את חיות: "לא ממלכתי ולא ראוי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית להחלטה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, להחרים מוקדם יותר היום את כנס סמלי השלטון שהתקיים בכנסת. "לא ממלכתי, לא ראוי, לא מכבד את המוסד החשוב שבראשה היא עומדת ולא את הכנסת. שיח של חרמות לא יוביל אותנו לשום מקום, אם היא רוצה להשפיע - זאת לא הדרך", אמר. 

ליברמן: "נתניהו מתחנן בפני הקטארים"

חבר הכנסת אביגדור ליברמן תקף בפתח ישיבת ישראל ביתנו את התנהלות הממשלה: "אי אפשר להתעלם מעליית המדרגה בפעילות הטרור ברחבי יהודה ושומרון. אי אפשר להשלים עם מדיניות הכניעה של נתניהו. כל ההשראה לטרור ביהודה ושומרון, הכול בא מרצועת עזה".

שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום: ישראל TPS)
שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום: ישראל TPS)

"במקום לעבור למאבק בטרור, יש פה התבטלות, כניעה. בחודש אפריל נגמר ההסכם עם הקטארים, שלפיו הם מעבירים כספים לרצועת עזה. נתניהו מתחנן בפני הקטארים, שולח לשם שליחים ומבקש להאריך את ההסכם. הבטחתם מאבק בטרור, כרגע אתם תומכים בכניעה לטרור, איפה הסיכולים הממוקדים"?, הוסיף לתקוף.

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בפתח ישיבת הסיעה לרעידות האדמה שהתרחשו בשעות האחרונות בסוריה ובטורקיה ואמר כי "מדובר בטרגדיה גדולה שלא יודעים את גודל ההיקף שלה. זה משהו גדול שלא קרה עשרות שנים". הוא הוסיף: "ליבנו עם כל המשפחות והממשלות, עם טורקיה, עם הסורים, והאזרחים, אסון הומני גדול. מברך את רה"מ שנרתם ביחד עם כל הכוחות שלנו, הצבא הביטחון והבריאות, משרד החוץ ומושיטים עזרה. אנו מחוייבים לכך, אבל צריך לזכור-זה האזור שלנו, וההתראה הזו היא גם התראה בשבילנו, אנו נמצאים באזור שיש בו סכנות של רעידות אדמה קטלניות גדולות וכבר היו באזור הזה".

"קיבלנו קריאת התראה גדולה, כמי שמכיר את העניין מקרוב, אני אומר שמדינת ישראל לא ערוכה לאסונות כאלה, לא עשתה מספיק ולא עשתה די בחיזוק מבנים, בעיקר באזורים מסוכנים, וזו קריאת אזהרה והתעוררות לעשות כל מה שאפשר לעשות כדי להתכונן במיידי", הוסיף.

בהמשך דבריו, התייחס למתיחות הפוליטית ואמר: "ההתבטאויות הנוראיות שנשמעו בימים האחרונים מעבר לכל מחלוקת פוליטית, מעבר לכל שיח, הוא קשה, ויש מחלוקות ומחלוקות יכולות להיות גם קשות, וגם במילים פוגעות, אבל במילים של רצח גלוי לראש ממשלה, לקחת נשק, לקחת רובים, מפי אנשי צבא בכירים, מפי משפטנים בכירים, אי אפשר להגיד, עשבים שוטים, אי אפשר להגיד בשולי החברה, ואי אפשר להצדיק את זה בשום הצדקה שבעולם, וככל שהמחלוקת תהיה קשה ומרה, אחים אנחנו, אי אפשר בשום אופן שבעולם להשלים, וזה לא משנה אם אתה אופוזיציה או קואליציה, אסור להשלים עם דבר כזה". הוא סיכם - "אסור להסתפק בגינויים, חייבים שאנשים שיידעו, כל אדם שיינסה להתבטא בביטויים כאלה, שיידע שהוא יצא מהחברה".