"דרושות חברות עם כיסים עמוקים למימון ממשלת טירוף של מדינה בהפיכה במזרח התיכון. בתמורה, תינתן ליזמים חסינות ממשפט ונתח שמן במכרזי מדינה, ההייטק מעלה הילוך! בקרוב הם יפשטו יד". כך, כתב עורך הדין עודד רון, איש יש עתיד, בחשבון הפייסבוק שלו, בנוגע למצב בישראל בצל הרפורמה במערכת המשפט וחברות ההייטק שהחליטו למשוך את כספן מהמדינה. עורך הדין שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ברדיו 103FM, והסביר את דבריו.

פרופ' למשפטים מזהיר: "אם לא תהיה פשרה ברפורמה, ישראל תהיה במשבר חוקתי"
"אופורטוניסטים מפונקים": מגל תקף את חברות ההייטק שמשכו את כספן מישראל - וכך הגיב כספית

"ההוצאה של הכסף, לפי מה שאתה אומר, זה כחלק מהמאבק נגד הרפורמה - אז זה אירוע פוליטי", אמר סג"ל. עו"ד רון אישר את דבריו, וחידד: "זה אירוע שאמור לגרום לממשלה לעצור את הטירוף הזה, את שינוי המשטר שהם הולכים אליו. יש פה תעשייה שלמה שאף אחד לא מסתכל עליה, לא שואל אותה, והיא זו שמממנת את הממשלה. אנחנו נמצאים ברגע חירום. אנחנו נמצאים בימים מאוד מפחידים ומסוכנים לעתיד המדינה שלנו. יש פה התגייסות של מגזרים". 

עורך הדין ציין כי הוצאת הכסף נובעת גם משיקול כלכלי וגם מהחלטה פוליטית, והסביר: "זה שילוב של שני הדברים. הסכנה היא שאם הכספים הללו יישארו בישראל לאחר שישראל תהפוך להיות מדינה חשוכה, מדינה מסוכנת, לפעילות מסוג הפעילות שאנו עושים, פעילות שיש לה נגיעה לכלכלה הגלובלית, משקיעים בעולם מסתכלים עליה, אנחנו חשופים במישור הזה, ולכן כחלק מהסתכלות גם כלכלית של פיזור סיכונים וגם כמהלך של לחץ על הממשלה לעצור את הטירוף הזה".

"כל הגופים הם גופים שיש להם נגיעה פוליטית, אנחנו לא חיים בריק. אנחנו נמצאים בסביבה דמוקרטית, והדמוקרטיה ביסוד הפעילות שלנו", ציין. 

"כרגע הקרקע בוערת", הכריז עו"ד רון. "יש דיבורים בקרב מנהלים נוספים שהולכים לעשות מהלכים כאלה או אפילו יותר חמורים. הקרקע בוערת", הוא חזר, ואמר: "אני קורא לממשלה לעצור, אתם עושים פה רפורמה שהיא לא רפורמה, היא שינוי משטר. תשבו רגע, תדברו".

"הממשלה הולכת לשנות פה סדרי בראשית. הסיפור הציוני הולך להיגמר על ידי הממשלה הזו", אמר. הוא הסביר כי "הסיפור הציוני הוקם על ידי אנשים שהם לא היו אנשים קיצוניים, כל אנשי מפלגת העבודה, החל מבן גוריון. הדמוקרטיה מבוססת על ערכים של שוויון, על מגילת העצמאות, אנחנו הולכים פשוט לבעוט במגילת העצמאות".

הוא המשיך: "המדינה הזו קמה על עקרונות של חרויות, שוויון, עקרונות שבהם אין הבדל בזכויות. הממשלה משנה את יסודות המשטר של מדינת ישראל. אתחיל ממינוי השופטים - מה שממשלת ישראל הולכת לעשות זה שהיא הולכת להגיד 'המינוי יהיה פוליטי לחלוטין, אנחנו הולכים לשים רוב בוועדה למינוי שופטים ועל ידי כך נוכל לקבוע איך יראו פסקי הדין', על ידי זה ששופטים יצטרכו לחזר לפתחנו. המערכת המשפטית הישראלית ידועה כמערכת שנותנת מקום, שוויון לכל הצדדים. שמה יצא לפניה בעולם וזה מה שאתם הולכים להרוס עכשיו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm